Dagje Mukdahan

24 januari 2018 - Tambon Si Bun Rueang, Thailand

Uitslapen lukt niet zo goed we liggen savonds niet laat maar rustig aan doen is ook lekker. We hebben voor deze dag wat excursies gepland, we gaan eerst de fietsen poetsen (laten dit doen) met vier mensen zijn ze bezig met poetsen en dat voor maar totaal vijftig cent. Dan naar de friendshipebridge de brug van Thailand naar Laos. Er wordt in ons ogen nog niet veel gebruik van gemaakt er gaat nog te veel over water zal wel goedkoper zijn. We maken nog wat foto's en fietsen dan naar de bikeshop de kettingen moeten wat olie hebben. Als dit klaar is is het volgende aan de beurt dit is een hoog gevaarte waar je van het uitzicht kunt genieten tevens hebben ze er een museum van gemaakt. Het uitzicht is mooi je kunt over de Mekong zien maar ook over de stad we zien nog een paar prachtige gebouwen daar willen we nog naar toe fietsen. Dat doen we gelijk maar de gebouwen zijn nog in aanbouw zie foto kasteeltjes. Dan is het tijd voor een koud drankje, aan de Mekong vinden we een terras veel keus is er niet of water ,bier, of cola dan maar cola met ijs.
Op de namiddag even een kaartje leggen met een biertje, daarna even wat eten bestellen, hoort mooi, maar we hebben eigenlijk nog weinig met z'n beiden gegeten. Zodra er een menu klaar is wordt deze opgediend en wordt de volgende klaargemaakt. Ging vanavond even iets anders, we hadden beide een menu besteld, na 20 komt Jelkje haar menu, en nog een kwartier later komen ze Ale vertellen no have ( is er dus niet). Jelkje heeft de pan leeggegeten en daarna hebben we maar een ander terras uitgezocht.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. R vochteloo:
    24 januari 2018
    Hoi luitjes het gaat goed met jullie alleen het eten is wat ongelijk.
    Wat mij opvalt is dat het alleen lokale bedrijfjes zijn of landbouw en geen grote industrie.
    Toch zie je redelijk grote plaatsen waar arbeid potentie is. grote scheepvaart heb ik nog niet ontdekt op de Mekong. Ik lees het elke dag met aandacht mooi zo doorgaan.