Dagje Minh Binh/Tam Coc

31 januari 2019 - Ninh Binh, Vietnam

We lagen vannacht om 5 uur op bed, korte nacht en 9 uur er weer uit. Ontbijt van hotel, dit is een prima ontbijt en dan op de fiets. Naar Tam Coc hier is de film van King Kong opgenomen dit is een prachtig gebied vol bergen rijstvelden en grotten. Van uit Tam Coc fietsen we richting de Linh Coc Hai Nham grotten en de Nham Bird valley garden.  Wat een rust en stilte, hier is bijna geen verkeer de meesten zijn hier op de fiets. We komen bij de eerste stop van de dag hier is een pagode maar ook een berg die je kunt beklimmen dat doen we dan maar. Boven gekomen een prachtig uitzicht over een kleine vallei , we kunnen ook nog de vallei bekijken dus gaan we weer naar beneden hier een vijver met daar om heen wat groen. Terug bij de fiets gaan we richting de grot dit wordt een stevige klim er staat dat we 360 treden naar boven moeten, dat doen we als we boven zijn is het ietsje hoger geworden het waren 430 treden. Binnen in de grot kon je nog eens omhoog dit hebben we niet gedaan wel nog naar beneden. Terug bij de fiets helemaal nat van al het zweet toch met de fiets de klim ingezet om bij de Nhambird valley garden te komen. Dit is een prachtig park met mooie aangelegde paden met bruggen bloemen bomen en vogels we hebben hier rond gefietst en delen de foto's met jullie. Ook staat hier een boom van 1000 jaar oud, wie zal het zeggen. Als het inmiddels half vier is fietsen we weer naar het stadje Tam COC en hier eten en drinken we wat en dan is het tijd om het hotel weer op te zoeken. Wat een prachtige omgeving mochten we vandaag bezoeken. Ook nog een filmpje van de zware arbeid, rijst planten

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jan en Jenny:
    31 januari 2019
    Wat een prachtig park en omgeving, heel rustgevend als je het zo ziet. Jeetje dat was een hele klim 430 treden pffff, maar ja zo te zien wel de moeite waard.
  2. Coba Wouda:
    31 januari 2019
    He daar, wat een prachtige omgeving.
    ik moet jullie even de groeten van Joost overbrengen, geniet was zijn advies!
  3. Jelkje Kloosterman Pilot:
    1 februari 2019
    It luie swit der wer ut, wat in bysûndere reis !!! ik bin wat let mei lêzen. noch in soad nocht en wille.