Dagje Ninh Binh

1 februari 2019 - Ninh Binh, Vietnam

Vanmorgen negen uur ontbijt brood en pannenkoek heerlijk begin van de dag.We vragen aan onze hotelier wat de beste plek is om te gaan varen op zijn aan raden zijn we naar Trang An gegaan. Het is acht km fietsen als we onderweg zijn komen we kraampjes tegen met geit in de verkoop ook is daar weer een bruidspaar en dat moet vast gelegd worden. Als we bij de boten aankomen is het al druk we stallen onze fietsen en kopen een kaartje voor route drie op advies van onze hotelier en dit is ook de grootste route. We komen met nog een stelletje in de boot deze wordt geroeid door een Vietnameze dame. We gaan door een gebied met prachtige bergen opreizend uit het water en de natuur erom heen is prachtig, we kunnen bijna niet verwoorden hoe mooi of het hier is. We varen een km door een grot wij moeten ons goed bukken zo laag hangen de stalactieten. In de tunnel hangen lampen die wat licht geven verder is het donker. Als we door de grotten zijn gevaren komen we binnen in een vallei die omrand is met bergen zo stil en indrukwekkend je hoort alleen de vogels en de roeispanen die het water raken. Als we weer door de grotten varen komen we uit bij de locatie waar de film van King Kong is opgenomen inderdaad een setting waar je mond bij open valt. De set is hier gebleven we konden hier door heen lopen de hutjes bekijken en met zijn bewoners op de foto. De tocht heeft drie uur geduurd het was fenomenaal. Dan de fietsen weer ophalen en dan terug naar het hotel onderweg nog wat gegeten. Bij het hotel lekker douchen en socialiseren. Vanavond bij het hotel potje bier gedronken spelletje kaart gespeeld en lekker gegeten was weer een super dag. Zie ook de video van de boottocht door de grotten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Haije:
    1 februari 2019
    Het ziet er weer goed uit. Zo te zien voelen jullie je aardig thuis. Ook nog even in de rimboe geslapen in zo'n mooi hutje? En jagen met de werpsperen. Geweldig!.
  2. Keimpe en Berdien:
    Mooi rokje Jelkje.
  3. Henny:
    In een woord: prachtig!,,
  4. Douwe en Renie:
    1 februari 2019
    Geweldige foto's! Wat een schitterende omgeving waar jullie nu zijn. Geniet er nog maar lekker van!
  5. H pilot:
    1 februari 2019
    Mooi hoedje en rokje en een prachtige natuur maar lekker genieten gr mem