Dagje Ipoh

11 februari 2017 - Ipoh, Maleisië

Vanmorgen 7 uur op, broodje op de hotelkamer en dan worden we door Max opgehaald.
Vandaag naar de Cameron Highlands, 1500 mtr hoger dan waar we nu zitten, en ook een stuk kouder, allebei een lange broek aan, Jelkje twee tshirts, en allebei weer sokken en schoenen ( dat is lang geleden)
Het is een dik 80 km rijden en dan komen we eerst aan bij een Lavendelkwekerij, hier staan verschillende soorten lavendel uit verschillende landen, en natuurlijk kun je van alles kopen.
Daarna naar een aardbei en sla tuin, beide worden in een goot met stromend water gekweekt. De sla gaat bijna allemaal voor de export de deur uit de aardbeien worden hier verkocht.
Daarvandaan en dat was wel het allermooiste naar de theeplantages. Bij de eerste theeplantage aangekomen, deze ligt hoog in de bergen.
We kunnen zo door de planten lopen en foto's maken de zon laat zich ook nog even zien. Dan gaan we naar de volgende plantage deze ligt in een dal we dalen een heel eind maar komen dan op een super mooie locatie hier drinken we natuurlijk een kop thee met een broodje. We kunnen dan de verwerkings fabriek bekijken . De bladeren worden hier bewerkt, gedroogd en alleen voor eigen (Maleisië) consumptie. Daarna gaan we weer richting Ipoh en om vier uur zijn we weer bij ons hotel na een super fijne dag.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Lieneke:
    11 februari 2017
    Leuk om dit soort bedrijfjes te bekijken!!
  2. Keimpe en Berdien:
    11 februari 2017
    Beter een kronkel in de boom dan in je hersenen!
    Wat een prachtige foto's weer. En zoveel groene blaadjes bij elkaar heb ik zelden gezien. Ale waarschijnlijk ook niet!
  3. R vochteloo:
    11 februari 2017
    Super wat een plaatje die theeplantages. Het straalt van je gezicht af Jelkje .
    Geniet ervan.
  4. Douwe en Renie:
    12 februari 2017
    Wat beleven jullie weer veel,
    zie nou al uit naar de verhalen en foto's als we jullie weer zien.
    gr Douwe.