Dagje Ipoh

10 februari 2017 - Ipoh, Maleisië

Vanmorgen broodje op hotelkamer en daarna de dingen voor de komende dagen regelen, morgen gaan we naar de Cameron Highlands en zondag gaan we met de bus naar Malakka.
Voor het buskaartje moesten we 20 km fietsen maar we waren vroeg, op dit moment is het smiddags om 1 uur bijna te heet om op de weg te zijn.
Dan via hotel vervoer voor morgen geregeld naar de Cameron Highlands, we wilden graag per bus, maar dat gaat hier anders dan bij ons, tussen het opstap en het aankomstpunt bij terugreis zit meer dan 10 km, beetje onhandig.
Daarna bezoek gebracht aan Japanse tuin, mooie foto's gemaakt.
Vanavond halen we hetzelfde menu als gisteravond, lopend chinees buffet. Je kunt gewoon opscheppen en aan het eind wordt de waarde geschat, komt voor ons neer op 1.40 per menu inclusief Chinese thee en water. Maar wel heel lekker.
Vanavond was er weer een Indische ceremonie, dames weer prachtig gekleed, nu werden er offers gebracht dit bestond uit een mand met fruit en geld of kado en een halve cocosnoot met olie deze werd aan geboden het kado en geld werd eruit gehaald in de cocosnoot werd olie gedaan en in brand gestoken en weer terug gegeven. De mand werd aan geboden op blote voeten.
Dan werd het vuur uitgeblazen en kreeg iedereen van de familie een stipje olie op het voorhoofd.
We hebben hier een filmpje van gemaakt zie:
Hoop dat dit lukt.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    10 februari 2017
    Wat een keurrijke optocht. Trouwens, het eten ziet er ook niet verkeerd uit. En dat voor zo'n habbekrats!
    Veel plezier verder.
  2. H pilot:
    11 februari 2017
    wat prachtige foto s en llekker eten hier alles goed vr gr mem