Van Alor Setar naar Ipoh

9 februari 2017 - Ipoh, Maleisië

Gisteravond waren we in Alor Setar, we hebben er gegeten ( geen biertje bij het eten is moslim gebied) daarna maar even naar de supermarkt, ook geen bier.
Konden ons wel vertellen dat een uur verder lopen bier wordt verkocht. Maar dan maar een keer zonder.
Vanmorgen vroeg wakker, we hoeven niet snel, alleen even naar het busstation fietsen.
Doen we de GPS aan, is het waypoint busstation verdwenen, na één aanwijzing en Jelkje haar geheugen vinden we het toch vrij snel.
Fietsen onderin en na een rit van bijna 4 uur komen we aan in Ipoh.
Was weer een luxe bus met fauteuils, alleen dit keer zonder beeldscherm.
Via booking hadden we al een hotel in Ipoh uitgezocht, bij aankomst op het busstation bleek dit nog wel 12 km verder te zijn. GPS gaf ons wel een mooie rit door kleine straten.
Ipoh is een stad met meer dan 750.000 inwoners en kon zijn hoogtepunt in de jaren 80 met tin winning. In het hotel eerst douchen en dan om een hapje eten ook nog even geld wisselen dit kan in het grote warenhuis. We maken nog even wat foto's van Happy new year en ook van Valentijn. sAvonds is er nog een optocht van de mensen uit India, dames allemaal super mooi gekleed. dit is een ritueel, in de optocht lopen mannen mee met haken in de rug, we hebben geprobeerd dit een beetje op foto te krijgen
Volgens een bewoner gaan deze mannen eerst 14 dagen op dieet, vegetarisch met 1 maaltijd per dag, uit de wonden komt dan ook geen bloed, en hij gaf aan wanneer ze zich niet aan het dieet hadden gehouden zou er bloed uit komen.
Weer een heel onverwachts avontuur.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Klaas en Beitske:
    9 februari 2017
    Wat een kleurrijke foto's. Prachtig.