Nog een dagje Hoian.

25 januari 2019 - Hoi An, Vietnam

Vanmorgen ontbijt in hotel en dan gaan we op de fiets. We hebben de GPS een route laten uitstippelen van 25 km. Heerlijk je hoeft nergens om te denken, hij brengt je de route rond en weer thuis. Eest over de bruggen, die worden al versierd voor de tet (Chinees Nieuwjaar 5febr) en wordt hier vanaf nu al gevierd. Ook gaan we vanaf nu niet meer op avond fietsen want hier wordt nu al volop op gedronken. Daarna komen we in de rijstvelden ( zie filmpje) een heel andere wereld, rust en hoofdzaak oudere mensen die hier werken. Het werk gebeurd hoofdzaak met de hand, met veel kleren aan in de brandende zon. Maar als je in de buurt komt hoor je hoe gezellig ze het met elkaar hebben, er wordt volop gelachen. Dan vanmiddag naar de broodjes winkel het is daar super druk er staat een rij voor de winkel. We bestellen een broodje en kunnen boven zitten om het op te eten. Het is een heel klein restaurant maar giga druk, en heerlijke broodjes. Dan slenteren we wat door de smalle straatjes van Hoi An het is er heel druk maar o zo gezellig, we maken onderweg foto's van alles wat op ons pad komt. Ook gaan we weer ergens een biertje drinken en de mensen die langs lopen bekijken krijg je nooit genoeg van. Het was weer een prachtige dag.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Evert en Hilly:
    25 januari 2019
    Wat genietsje wy alle dagen fan jimme prachtige reisverhalen.