Dagje Hoian

24 januari 2019 - Hoi An, Vietnam

Vanmorgen ontbijt in hotel, en daarna op de fiets, rondje Hoi An op de GPS. Bij ons hotel vandaan naar de markt hier gaat onze route langs, als we drie bruggen over zijn komen we op het platteland. Het is hier rustig je fietst over kleine paadjes midden door de rijst velden. We zijn vandaag niet de enigste fietsers dit gebied wordt ook gebruikt door de fiets touroperators. Al fietsend komen we over verschillende eilandjes die met bruggen met elkaar zijn verbonden. Een brug was in de midden ingezakt maar geen nood er wordt een houten constructie gemaakt zodat hij nog wel gebruikt kan worden alleen door fietsen en scooters. Als we de laatste brug over zijn zien we in de hoek veel bedrijvigheid dan natuurlijk even zien wat er aan de hand is. We zijn beland bij het coconoteiland hier kun je doorheen lopen en kun je in een rond bootje stappen en een stukje gaan varen dit is een klein dorpje waar ze deze diensten aanbieden. Wij fietsen hier doorheen, maar de bussen met Chinezen worden hier uitgezet en gaan massaal in de bootjes een tochtje maken. Het was weer vermakelijk om te zien. Dan fietsen we door naar het strand de zee even gezien en dan gaan we weer richting hotel. Daar aangekomen toch weer 25 km gefietst, dan een lekkere douche en een bakje koffie. Dan voor het eten gaan we naar het stadje om een biertje het is gezellig druk dus lekker op een terras zitten alle mensen wat bekijken. Na weer een heerlijke maaltijd wandelen we weer naar ons hotel, we hebben besloten om hier nog een nachtje te blijven.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    25 januari 2019
    Wat een kleurrijke omgeving, bevolking weet er wel wat van te maken, leuk om te zien.