Van Hoian naar Danang

26 januari 2019 - Mỹ An, Vietnam

Vanmorgen eerst ontbijt in hotel en dan op de fiets naar Danang. Onderweg komen we langs de marble caves ( marmer groeve). Hier maar even kijken. Als we er bijna zijn komt een aardig vrouwtje op de brommer naast ons rijden. Even een gesprekje dat we naar de marble caves gaan kunnen we de fietsen wel bij haar zuster neerzetten. Als we vragen wat dat kost ( hier gebeurt niets voor niks) is het gratis, als we na afloop misschien wat in haar winkel kunnen kopen. Grot bezocht, leuk, zie foto's. Als we dan terugkomen maar even netjes in haar winkel kijken, ja dan weet je het al, nergens staat een prijs op, als we dan vragen is alles de hoofdprijs. We hebben haar dus maar geld gegeven voor het passen op de fietsen, dit was veruit de goedkoopste optie. Dan rijden we Danang binnen we hebben weer een paar hotels uitgezocht de tweede valt in de smaak. Als we ons hebben gedoucht, op zoek naar een winkel voor een nieuwe kabel voor de GPS . We worden van het kastje naar de muur gestuurd. Dan komen we een motor taxi tegen als we hun vragen of ze een winkel weten waar we een kabel kunnen krijgen moeten we volgens hun naar een plek een paar km verder. We vragen wat het kost als zij ons brengen dit kan voor €1.00 euro dan gaan we achterop de brommer naar de winkel maar no have horen we in de winkel, dan nog een winkel proberen weer een no have dan gaan we terug naar ons hotel. Toch het kabeltje nog een keer proberen dan lukt het ons om er weer wat power in de GPS te krijgen kunnen we morgen de stad mee uitkomen. Dan is het tijd voor een biertje en een potje kaarten als we dat hebben gedaan gaan we nog een broodje kopen en dan terug naar ons hotel.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje