Van Nha Thrang naar Hoian

23 januari 2019 - Hoi An, Vietnam

We beginnen nog even bij gisteren we moeten om zes uur bij de busmaatschappij zijn er wordt nog naar ons hostel gebelt we moeten op tijd zijn. We zijn ruim op tijd en als de bus arriveert springt de chauffeur uit de bus en pakt een fiets en legt hem al in het vak onder de bus hij is erg haastig meestal halen we het voorwiel eruit en dan is de fiets kleiner, we krijgen de kans niet de fietstassen erin wij er in en gaan. We rijden een uur door  Nha Trang om alle passagiers op te pikken van verschillende locaties. Om zeven uur zijn we weer terug bij de busmaatschappij er stapt iemand in de bus om de kaartjes te checken. Dan gaan we op pad als we de stad uit zijn wordt er weer gestopt er moet nog vracht mee. Grote zakken met uitjes en geen een nee wel acht er is in tussen ook nog een scooter onderin de bus gegaan. De zakken zijn zo groot ze moeten ze met drie man tillen wij verbazen ons allemaal kan dit nog bij al die bagage, wij zitten ook over onze fietsen in hoe zien die er morgen uit. Na een bus reis van geen 9 uur is 12 uren geworden komen we met nog vier stops aan in Hoi An. Als iedereen uit de bus is de bagage uit het ruim komen we er achter dat de voorwielen  toch uit de fiets is gehaald en de zadels zijn van de fietsen gehaald, dus eerst alles weer in elkaar zetten de fietstassen erop en kunnen we ons onderkomen zoeken. De eerste locatie is vol dan op naar de tweede hier is een kamer maar moet nog worden schoongemaakt dan krijgen we een ontbijt aangeboden en ondertussen wordt de kamer voor ons in gereedheid gebracht. Na een heerlijk ontbijt naar de kamer en lekker douchen dan een dutje doen. Om twaalf uur gaan we de omgeving verkennen we fietsen wat bij het water langs als we dorst hebben gaan we bij een eettentje aan het water wat drinken. We zitten aan de rand van het terras met zicht op het water en het fietspad, dan komt er iemand op de fiets aan met een bekend gezicht daar achteraan komt Piet een bekende dat is zeer toevallig we gaan dan ook met elkaar een biertje drinken. Piet is een oom van Rinse, we hebben elkaar wel op verjaardagen getroffen. Even een gezellig fries moment. Daarna hapje eten in het gezellige en oude Hoian. Hoian is een heel touristisch stadje, we komen hier Japanner, Chinezen, Koreanen tegen. Nogmaals wat foto's geknipt en vanavond maar vroeg onder de wol.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Jan en Jenny:
    23 januari 2019
    goh dat is ook toevallig dat jullie die tegen komen. zijn weer prachtige foto`s van de omgeving. Hier ligt een pak sneeuw.
  2. Pytsje cuperus:
    23 januari 2019
    Jelkje, wat in tafal!! Hier bysûnder.
  3. Douwe en Renie:
    24 januari 2019
    Dit is toch het mooiste plekje van Vietnam toch?
    En alweer tref je er bekenden, heel bijzonder.
    Nog veel plezier.
  4. Jelkje Kloosterman Pilot:
    25 januari 2019
    prachtige foto,s en bloemen, blijft speciaal zover van huis mensen ontmoeten