Dagje Hanoi

4 januari 2019 - Hanoi, Vietnam

Na het ontbijt de wandelschoenen aan en op naar het historische museum over Vietnam. Dit ging over de hele vroege bewoners en de dingen die ze terug hebben gevonden bij opgravingen. Deze mensen hadden al vroeg de kennis in huis voor het maken van metalen voorwerpen. Ook hebben ze gouden sieraden gevonden van vele eeuwen terug ze hadden al veel potten en schalen van klei die ze al glazurden best bijzonder. Als we weer buiten staan gaan we op zoek naar Nguyen Huu Huan street om de beroemde cocos koffie. Dit is inderdaad een super lekker bakje. Dan staat de trainstreet op het programma dit is een stuk spoor waar de huizen zeer dicht op het spoor staan, hier hebben ze winkeltjes en restaurants waar je allen kunt komen als je over de rails loopt, er komt twee keer per dag een trein langs. Hier hebben we een broodje gegeten. Als we nog een paar foto's maken komen er wat jongens aangelopen die maken ook foto's als we een praatje maken komt er een van de jongens uit Drachten hij maakt nog even een foto van ons samen. Dan gaan we naar het hotel hier even douchen en socialiseren (moeten wat op de hoogte blijven) Als we de straat weer op gaan even wandelen en zoeken naar een eet tentje als we wat hebben uit gezocht komen we aan een lange tafel en als we dan goed horen zitten er op het andere eind Nederlanders dan wissel je wat woorden en bedoel je eten als er weer mensen aan schuiven zijn dit ook weer Nederlanders,  eigenlijk best bijzonder een tafel met allen Nederlanders in Vietnam. Het zat wel gezellig dus na het eten nog een biertje besteld was een gezellige avond.

Groetjes en liefs Ale en

1. Henny:
    4 januari 2019
    Alweer heel wat beleeft, leuk het te lezen.
    Liefs van ons