Dagje buiten Pattaya

15 februari 2018 - Muang Pattaya, Thailand

Vanmorgen ontbijt van ons resort was weer eens wat anders een gebakken eitje op brood mmmmm. Dan maken we ons klaar voor een rondrit die we de gps voor ons later uitzetten. We hebben eentje uitgezocht van 32 km. We gaan eerst door binnen wegen de verkoopster van de watermeloenen kon wat Engels dus raak je aan de praat ze was wel eens in Nederland geweest gewerkt in een restaurant. Door fietsend komen we een tempel tegen natuurlijk even kijken en wat foto's maken mensen zijn vaak trots als je hen tempel bezoekt deze mevrouw wou met ons op de foto. We gaan de highway over en komen weer op het platteland. De weg is niet vlak er zitten vele klimmetjes in. Als we stoppen voor een bakje koffie heeft ze dat niet in de klaar maar we krijgen een flesje koud water. De dames zitten dan zelf al aan de borrel het is nog maar twaalf uur. Maar ze zijn vrolijk en trakteren ons op ananas en een koude cocosnoot. We willen aan het eind afrekenen maar dit hebben we gekregen vanwege het chinese nieuw jaar hier genoemd de tet. Als we verder fietsen komen we op greffelwegen midden door de ananas velden en ook hier gaat het bergje op bergje af. En dan in eens sta je voor de highway hier moeten we een zes km op fietsen het autoverkeer raast bij ons langs. Als we er af gaan ben je gelijk op een rustige weg ook hier moeten we weer een greffelweg volgen om weer bij ons resort uit te komen. We eten onderweg nog wat en kopen wat drinken dan zijn we om twee uur weer op bestemming en 42 km in de benen. Het zwembad lokt ons dus we nemen een frisse duik.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje