Een dag Malakka

20 januari 2017 - Melaka, Maleisië

Toen we vanmorgen van bed kwamen regen, gelukkig hadden we deze dag de bedoeling Malakka te verkennen.
Eerst ontbijt in het hotel, zal hier morgen een paar foto's van maken want dat was prima.
Daarna de stad in, met de kaart van de oude stad in de hand hebben we het Nederlandse stadthyus gevonden ze hebben er een museum van gemaakt.Hier loop je door de geschiedenis van Malakka door eerst in het jaar 1500 kwamen de Indiërs het land binnen gevolgd door de Portugesen en dat komen wij Nederlanders en na ons komen de Engelsen pas in 1975 werd Mallaka weer van de Maleisiërs. In het museum waren nog verschillende voorwerpen uit de tijden van de overheersers uit Nederland, er waren nog schilderijen kisten mooie Hollandse kasten etc. Na het museum door jonkerstreet gelopen dit is vanouds de straat waar antiek werd verkocht nu moet je er s'avonds doorlopen dan zijn er allemaal kraampjes met souveniers. Als we terug lopen naar ons hotel nog een hapje eten ,bij het hotel lekker bij het zwembad in de zon en natuurlijk even zwemmen .Om half zes zijn we gaan wandelen langs een andere route naar jonkerstreet savonds worden daar allemaal kraampjes op de weg gezet met van alles te koop, zo konden we natuurlijk s'avonds ook nog een keer bekijken .Was gezellig druk op de terugweg weer wat eten gehad en dan naar het hotel.
Morgen gaan we weer op de fiets,
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    21 januari 2017
    Geniet elke keer weer van jullie avonturen en de prachtige bijgaande foto's.
    Tiige tank!