Van Malakka naar Sri Rusa

21 januari 2017 - Si Rusa, Maleisië

Vanmorgen de wekker op zeven uur ,eerst ontbijt en dan onze tassen inpakken. Bij de receptie de parkeerkaart laten scannen dan kunnen we de fietsen ophalen uit de parkeergarage, als we de parkeergarage uit willen rijden "ziet" de electronica geen auto, dus de poort gaat niet open. Er wordt een metalen strip uit de kast gehaald, op de grond gelegd en de electronica "ziet" een auto.
Alleen blijft het hek open staan want de electronica"ziet" geen auto wegrijden.
Metalen plaat verschuiven, hek gaat dicht en tweede van ons krijgt hetzelfde programma, en dat terwijl we zo langs het hek konden fietsen, maarja. Hij zal wel gedacht hebben, hebben ze ook wat om naar huis te schrijven.
Dan gaat de bagage weer op de fiets en gaan we op weg, eerst de stad uit en dan krijgen we de buitenwijken van Malakka er wordt hier veel gebouwd. Als we twintig km onderweg zijn doen we een bakje koffie. Dan komen we een waarschuwings bord tegen van pas op APEN we hebben ze niet gezien maar wel gehoord. De route is prachtig heel afwisselend dan bij zee langs dan door de bossen ook zit er wel eens een pittig klim in. Bij vijftig km gaan we op zoek naar een hotel of homestay zit een beetje tegen de een is vol de ander gesloten als we zeventig km op de teller hebben is er een waterpark waar ze ook kamers verhuren we besluiten om hier onze nacht door te brengen. We zijn in het vakantie gebied van de Maleisiërs, zover wij kunnen zien we zijn de enige buitenlanders. Als we bij het zwembad zijn maken we even wat foto's van de bedekte moslims die aan het zwemmen zijn.
We hebben ondertussen een kamer zonder douche, zonder wc, zonder airco of zonder koelkast gehad, maar nu hebben we geen WIFI!!
Maar wel de fietsen mee de lift in en die staan op de kamer.
Vlak in de buurt zal wel een vliegveld zijn want de vliegtuigen komen laag over.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje