Van Muar naar Malakka

19 januari 2017 - Melaka, Maleisië

Vanmorgen om 7 uur op, ontbijt van hotel nasi Lemak en Jelkje toast.
Om half negen zaten we op de fiets, deze moesten eerst weer 30 treden naar beneden dragen. De tocht begon in de drukte van de stad maar werd langzaam aan wat rustiger. We hadden voorgenomen vandaag de fietsen te later schoonmaken tenminste wanneer ze bij het hotel binnenstaan is dat wel zo prettig.
Iets over de helft koffie en daarnaast ook nog een autowasserette, dus vragen of ze de fietsen konden wassen. Ging eerst moeizaam maar dan ineens als de eerste woorden zijn gesproken en wij begrijpen hun Engels is het zo maar gepiept.
Alleen konden we geen afspraak maken over de prijs, de koffiejuffrouw gaf aan twee maar hoe twee?
Nadat de fietsen gewassen waren gaf de fietspoetser aan dat het gratis was, nou bedankt dan zullen we wel wat meer voor de koffie betalen ( zaakje van zijn vrouw)
Ook zij gaf aan for free, we hoeven dus niks te betalen (niks voor ons maar zei vonden het geweldig dat we bij hun aankwamen.)
Net over de helft kwamen we deze super fiets tegen (zie foto)
We zijn nu in Malakka, deze stad is ooit per schip door Nederlanders als aanleg haven een thuis geweest in deze stad is in 1650 door Nederlanders een stadhuis gebouwd dit is het oudste Nederlandse gebouw dat in zuid oost Azië staat. De Nederlanders vestigen zich hier en vele namen uit ons land kom je hier dan ook tegen , Heerenstraat en een stadtshuys.
Nu 367 jaar later komen Ale en Jelkje hier ook aan alleen dan op de fiets, ja tijden veranderen.
Hier blijven we dus een dag langer, we hebben vanmiddag de was al gedaan, we zitten in een groot luxe hotel, we hebben een kamer op de tiende verdieping en liggen nu aan het zwembad op de drieëntwintigste verdieping.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje