van Chiang Mai naar Lamphun

8 februari 2015 - Tambon Nai Mueang, Thailand

Vanmorgen maar weer wat eerder uit bed, eerst een paar yoghurtjes en dan op de fiets, pas na 13,5 km fietsen we Chiang Mai uit, we hoeven niet ver, in totaal 32km dan zijn we in Lamphun aangekomen.
Vandaag zondag, enkele winkels zijn gesloten maar de bouw werkt gewoon door, beton auto's rijden op en aan, de winkels zijn veelal open, kortom de economie draait gewoon door.
Onderweg de fiets laten schoonmaken, was toch wel echt vies van het stof.
Vandaag nog wel verschillende tempels bezocht, maar enkele waren gesloten.
Beide drie maal op de grote klong geslagen, dit brengt jezelf en de familie geluk.
Gigantische buddah beelden in goudkleur en een grote gouden toren (zie foto) je koopt dan een offerpakketje dit bevat wierook, een kaarsje en bloemen, daarmee loop je driemaal om de gouden toren je knielt nog even voor buddah en dat is het zondag ritueel. We zitten weer in een resort in een rustige omgeving is voor het slapen erg prettig geen verkeerd lawaai om je heen ,want het is net of de thai nooit slaapt.