Van Chanuman naar Khemmarat

26 januari 2018 - Tambon Khemmarat, Thailand

Het is nu half zeven, 30 graden en we zitten voor het laatst aan de Mekong buiten in het donker het verhaal te typen. Nog even een voorval van gisteren. Gisteravond in de douche/wc een hele grote spin, en ook nog een snelle, na drie pogingen hem dood te maken lukte dat. Als we savonds nog moeten eten gaan we nog naar het dorp het is bijna donker dus snel wat kopen en in een plastic zakje meenemen en terug fietsen dan is het inmiddels donker en geen straatverlichting. Als we weer bij ons huisje zijn kunnen we niet meer buiten zitten veel te veel insecten. De maaltijd laat zich goed smaken. Als we de gordijnen dicht trekken is er weer een giga spin we durfden onze hand er niet naast te zetten maar hij was bijna net zo groot. Hem de deur uitgewerkt maar toch wat om ons heen kijkend of er nog een te voor schijn kwam. Ondanks dat lekker geslapen. Dan vanmorgen na het ontbijt vroeg vertrokken zou weer erg warm worden (34) graden. Onderweg veel grote terreinen met cassave dit ligt eerst te drogen dan wordt het gemalen dit zijn vrij grote oppervlakken waar dit proces wordt verwerkt. Als we om elf uur het stadje in fietsen gaan we gelijk naar de Mekong kijken of daar een resort is. Al fietsend kunnen we niks vinden we zullen omkeren als daar een vrouwtje op haar scooter vraagt wat we willen als we zeggen een resort of hotel te zoeken brengt ze ons naar een mooi plekje aan de Mekong. We kunnen maar een nacht blijven morgen zijn ze vol.Het is een resort wat nog aan het uitbreiden is de bouwvakkers hebben het druk met betonstorten.
Morgen gaan we van de route af en het binnenland in, we zijn bijna bij de grens van Laos maar horen dat de wegen zeer slecht zijn. We hebben ondertussen verschillende stukken met gravel gehad en dat is geen pretje. We hebben besloten in Thailand te blijven. Nog een leuk iets, rijdt er vanavond een scooter voor ons, stop aan de kant van de weg en haalt een schakelaar om, straatverlichting op handbediening.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. H pilot:
    27 januari 2018
    Prachtig mooi maar vieze spinnen

Gr mem