Van Khemmarat naar Khu Lu

27 januari 2018 - Tambon Khu Lu, Thailand

Vanmorgen na ons ontbijt van yoghurt en een broodje de Mekong verlaten de route was langs een drukke weg. We hadden de eerste kilometers nog al wat klimwerk te doen maar na een km of 5 was de weg tamelijk vlak. We hadden nog een voordeel ze waren de weg breder aan het maken de ene kant was klaar en was voor het verkeer nog niet in gebruik dus hebben wij daar wel gebruik van gemaakt. Onderweg staat op deze niewe weg een verkoper met een soort cocosnoot waar drie vruchten in zitten we krijgen een aan geboden. Hij noemde het paypay, er zat een harde schil omheen maar ook die moesten we opeten. Was niet zoet een beetje bitter maar wel voedzaam. Als op veertig km zijn gaan we wat drinken kopen het werd bij deze winkel erg druk omdat er buitenlanders waren wij dus, allemaal even kijken naar de fallang. Er was een meisje wat Engels kon die vroeg van waar komen jullie vandaan als we even zitten komt ze met een pakje van bananenblad met daarin sticky rijst met banaan en bruinebonen zelf gemaakt. Ale is degene die dit lekker oppeuzelt. De mensen die daar allemaal zijn is familie dus met elkaar op de foto we geven de kinderen een fries klompje voor de goede zorgen en fietsen de laatste dertien km dan komen we in Khu Lu aan we rijden zo naar het hotel we zitten vrij luxe een slaapkamer en een living. Als we hebben gedoucht even een hapje eten hebben we wel zin in.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Haije:
    27 januari 2018
    Bedankt voor de inkijk weer van jullie activiteiten. Een prachtige omgeving. Geniet ze.
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    28 januari 2018
    prachtige beelden, en wat een belevenissen. Hopelijk kunnen jullie dit lezen, van schrik doe ik het in het nederlands. doeg