Van Ban Khla Tung naar Ban Phaeng

17 januari 2018 - Tambon Ban Phaeng, Thailand

Vanmorgen was de Mekong in de mist gehuld dit was een mysterieus gezicht, ons ontbijt dan maar nuttigen met dit mooie uitzicht. De tassen weer inpakken en de fiets gereed maken en we kunnen vertrekken. De eerste km hebben we op een goede asfalt weg maar hij veranderd al snel in graffel we zien er niet meer van op het is na drie km weer gewoon asfalt. Maar na tien km moeten we weer naar de autoweg deze vervolgen we dan bijna weer twintig km. Dan hebben we weer een aftakking en komen weer in kleine dorpen en de bedrijvigheid van de plaatselijke bevolking. Onderweg is het in de dorpen vrij rustig. Als we bijna vijfig km hebben gefietst komen we een gigantische mooi huis (paleis) tegen helemaal met een groot hek omgeven dus geen foto. Dit is voor ons zo onbegrijpelijk ineens zoiets in een achteraf gebied. Ook zien we hanen in kooien, deze staan weer klaar om te vechten, hier worden illegaal nog veel hanegevechten gehouden. We zijn in een resort 1 km naast de Mekong, vanavond heerlijk op het resort gegeten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje