Bangkok

1 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Vanmorgen ontbijt in hotel en dan naar Grand Palace, 5 km fietsen in de drukke stad maar de GPS brengt ons weer op de plaats.
Daar aangekomen werden we met z'n beiden snel uit de rij gehaald, we mochten er niet in, geen passende kleding, Ale een korte broek en bij Jelkje kon je de schouders zien, zeer ongepast!!
Dan maar wat anders, tegenover het paleis stonden veel tenten en er waren veel mensen, even kijken dus.
Dit was een ceremonie voor buddah, met muziek dans, maar ook weer bloeddruk laten meten ( beide OK) en een kapper.
We hebben nog een korte demonstratie massage met moker en stuk hout gehad , als de masseur maar niet te hard slaat is het prima.
Op verschillende plaatsen werd ons eten en drinken aangeboden en een praatje, terwijl 200 mtr verder duizenden toeristen waren was hier bijna geen tourist.
Dan het het mooiste vervoermiddel van Bangkok met de boot, er zijn drie lijndiensten over dezelfde rivier, de wachttijd is slechts enkele minuten en het op en afstappen is een feest, de boot ligt nog niet een halve minuut stil. Als we van de boot af zullen komen we een stel tegen wat we onder weg in Nakhon shawan hadden leren kennen we waren allen zeer verbaasd even nieuwtjes uitwisselen en dan ieder zijn eigen gang ( wat is bangkok dan klein )
Daarna naar de Chinese markt, ongelooflijk veel mensen, en van alles te koop op een zo klein mogelijke ruimte.
Onderweg kwamen we nog een oefening Thai boxen tegen, foto genomen, maar deze meid wil je niet kwaad tegenkomen.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    2 maart 2015
    Jammer dat de gespierde kuiten van Ale niet op waarde geschat werden. En dat de mooi gestroomlijnde schouders van Jelkje niet door de keuring kwamen is echt een schande! Gelukkig stond hier veel ander plezier tegen over.
    Groetjes Berdien