Van Wiang naar Tambon Si Don M

15 november 2022 - Tambon Si Don Mun, Thailand

Na een goede nacht naar het ontbijt we waren de laatsten er waren al vier tafels bezet. Als we het ontbijt hebben uitgezocht en nog met een andere gast hebben gesproken zitten we er nog alleen. Als we de kat zien spelen met een kleine slang haal ik snel het fototoestel op en maak even een filmpje. Het heeft een poos geduurd maar de slang heeft het spelen niet overleefd. Na het eten hebben we de gastvrouw betaald en we kregen nog een presentje mee omdat we niet via Booking hadden gereserveerd. Dit was een heel vriendelijk gebaar. Als we de fietsen weer start klaar hebben wuift de gastvrouw ons nog uit ze gaf ons nog net niet een duwtje. De route van vandaag gaat weer een klein stukje over een grote weg maar dan komen we snel weer op de kleine binnen wegen. De rijst boeren hebben het druk overal komt de machine om het van het land te halen. De vrachtwagens rijden op en aan we komen meer vrachtverkeer tegen dan gewone auto s. Onderweg nog wat fotos gemaakt van wat tempels, en de natuur. Aangekomen bij ons onderkomen voor deze nacht zit het hek dicht we maken het toch maar open en lopen het terrein op. De gastvrouw van vandaag spreekt Nederlands ze heeft een Thais restaurant gehad in Den Haag vanavond gaat ze voor ons koken. Haar vriend is hier nu ook dit is een Hagenees gaat in december ook terug naar huis is van plan om hier over twee jaar als hij met pensioen is te gaan wonen. Als we aan de thee zitten komen er nog een paar gasten ook mensen uit den Haag dus spreken we nu even hoog Nederlands. Het is een echtpaar waar van de vrouw een hersen infarct heeft gehad, ze is aan een rolstoel gebonden. De echtgenoot heeft deze reis uitgezocht op rolstoel vriendelijke toegang, een hele prestatie. Ze zijn hier bijna twee maand. We gaan nu een hapje eten en proeven of het een echt kok is, tot nu toe steeds heel lekker eten gehad,

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. R vochteloo:
    15 november 2022
    Als je de witte tempel in detail bekijkt zie hoe verfijnt die kunst is.
  2. Douwe en Renie:
    17 november 2022
    Wat een prachtige foto's, wij genieten weer met jullie mee!
    Met een fleece dekentje voor de open haard jullie "vakantie/korte broek/mooi weer" foto's bekijken, het blijft speciaal. Genietse!
  3. Feike en José:
    19 november 2022
    Zo mooi, die Bougainvillea. Jullie komen weer op prachtige plekken en wij genieten mee!