Van Tambon Si Don Mae naar Mae Sai

16 november 2022 - Mae Sai, Thailand

Hoi, eerst nog even over gisteravond, onze gastvrouw is kok geweest in Nederland, dat was te proeven, wat kan ze lekker eten klaarmaken Ale had gegrilde kip in lekkere saus en Jelkje had vis met pompoen in Kerrysaus dit werd geserveerd met witte rijst. Vanmorgen ook weer heerlijk ontbijt en daarna op de fiets. Eerst nog een paar kleine spatjes regen en daarna benauwd door de hoge luchtvochtigheid, dus veel drinken. Onderweg weer fotos gemaakt van tempels, boeddha ( zoek Ale bij de liggende Boeddha zo groot zijn ze dus) vergezichten en werkende boeren. Daarna aangekomen in Mai Sai, het grensdorp met Birma. Hier zitten we in een hotel op de zesde etage en hebben zicht op de grenspost van Birma. Vanmiddag al even gewandeld een bakje ijskoffie gedronken, als we daar zitten zien we allemaal mensen met karretjes lopen, ze zijn al bezig voor vanavond. Als we savonds het hotel uit gaan zijn er allemaal stalletjes waar we eten kunnen kopen, de foodmarkt voor de deur. Het rijd op en aan met scooters en auto s. Allemaal zoeken ze wat lekkers uit, en dat doen wij ook, de Thai neemt het meestal mee naar huis, maar ook enkele stalletjes hebben tafeltjes en stoeletjes daar kunnen we dan even zitten te eten. Op de markt nog een biertje gedronken, eigenaar heeft plastic bekers bij de buren geleend. Overdag lijkt de grens met Birma open, maar in de avond en nachts is deze gesloten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Hein en Joukje: