Van Mae Sai naar Tambon Mae Rai

17 november 2022 - Tambon Mae Rai, Thailand

Vanmorgen na weer een heerlijk ontbijt ( zie foto, Ale rijst met div, Jelkje brood) de tassen gepakt en weer op de fiets. We gaan weer terug richting Chiang Rai, maar nu met een andere route. In het begin spetterde het een beetje maar als we de stad uit zijn krijgen we een echte regen bui, toch fietsen we maar door nat zijn we toch al😁. Als we dertien km hebben gefietst hebben we geen droog stukje meer op ons huid dan stoppen we toch even bij een restaurant. Hier hebben ze geen koffie dan maar een cola ze komen gelijk met een doos tissues 😁we worden er niet droog door kunnen alleen de bril even afdrogen. Als het droog is fietsen we weer door, aan de kant van de weg staan tentjes waar ze ananas verkopen, en typisch Thai, als er 1 tentje staat en het gaat goed staan er later 15 tentjes. Heerlijke kleine sappige zoete ananas, we hebben drie kleine verorbert. Als we in het dorpje Tambon Mae Rai zijn zoeken we een onderkomen we zijn nat en koud. We vinden weer een mooi resort kunnen gelijk op de kamer en dan lekker douchen. De kleren wassen en nu maar drogen. Op weg naar dit resort zijn we wel zes kappers tegen gekomen, als we een bakje koffie hebben gehad gaat Ale eerst even naar de kapper koopje hij moest een euro zestig betalen😁. Als Ale terug is en we zitten te kaarten begint het te donderen en weer te regenen. Ons avond eten kunnen we niet hier bij het resort krijgen dus we besluiten om maar te gaan wandelen met de paraplu op en zoeken een restaurant. Weer een heerlijke maaltijd gescoord.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henny:
    17 november 2022
    Ondanks de regen lijkt de temperatuur niet zo gek, ook de komende dagen lijkt het wat regenachtig te worden, hoop dat het wat meevalt, mooie foto’s, zie witbrood, witte rijst, doen ze nog iets aan volkoren producten? Fijnevoortzetting, liefs Henny
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    17 november 2022
    Mooie dag weer ondankbaar de regen, het regende hier ook de hele dag maar regenpak doet wonderen. Oant moarn
  3. Hein en Joukje:
    17 november 2022
    Jim én de natuur binne wer lekker opfrist dus🌧🌧🌧😉