Van Tambon Pa O Don Chai naar Tambon Tha Ko

21 november 2022 - Tambon Tha Ko, Thailand

Vanmorgen ontbijt van het hotel als we onze kamer uitkomen zit de oude eigenaar al op ons te wachten, wijst ons waar het ontbijt wordt geserveerd. Als we ons ontbijt voor ons hebben knikt hij weer dan zien we dat hij een lange onderbroek draagt het is dertig graden! Na het ontbijt de tassen op de fiets en daar gaan, we voor vandaag een pittige tocht op het programma. We rijden het dorp uit de weg is hier nog breed maar als we bij vier km zijn komen de eerste heuvels en de weg wordt smaller. Bij tien km hebben we een afslag door een dorpje halverwege de berg, het is hier zo vredig boeren op het land ,de vrouwen in hun tuintjes of zitten voor hun huisjes te handwerken. Als we bij tweeëntwintig km zijn komen we weer op de bredere weg deze slingert en we gaan op en neer. Als we eindelijk bij een benzinestation zijn kopen we koud drinken een koud doekje en wat te eten ,we hebben geen droge draad meer aan. De tocht is prachtig veel natuur en weinig huizen de accommodatie die we hadden uitgezocht was op drieenvijftig km, aangekomen was daar een dichte deur we zoeken een ander plekje daar aan gekomen ook niks meer (we denken dat corona hier een rol in speelt).Dan hebben we nog twee opties in deze buurt anders moeten we nog eens twintig km verder fietsen, eerst komt er een resort met een oprit van een km die ook nog eens zo stijl omhoog gaat dat ik toch afstap en een stukje loop. Hier is wel personeel maar geen management, dus weer naar de grote weg anderhalve km verder komen we bij een prachtig plekje er zijn twee oude mensen aan het werk we vragen of ze een kamer hebben. Zei kunnen geen Engels en wij geen Thais maar we kunnen bijeide wel gebarentaal. Sleutels worden gepast en we kunnen op de kamer heel mooi ziet het eruit. De oude baas zegd dat het 1000 bath voor een nacht is we gaan akkoord,dan komt er een andere vrouw die een klein beetje Engels kan en vraagt of het naar de zin is we zeggen dat we wel willen blijven maar graag nog een waterkoker op de kamer willen. Ze zegt ik regel wel een en oja de kamer kost 850 bhat we lachen even naar de oude baas.Als we de tassen in de kamer hebben komen we er achter dat er geen water is en geen wifi , dan wordt er heen en weer gebeld om vijf uur zal er water zijn en wifi ,,,no heb,, als er dan water is kunnen we douchen we zijn inmiddels helemaal droog. Na het douchen moeten we nog een maaltijd scoren we vinden een plekje aan de weg ze heeft noodelsoep geen andere keus, de soep is wel zo heet niet van de warmte maar van de pepers de tranen schieten je in de ogen en de mond moet geblust worden. Er is hier ook een winkel hier hebben ze wifi dus even snel de telefoon door spitten en wat appjes beantwoorden, we kopen nog wat bier en fris en fietsen naar ons huisje. Dan is het om zes uur donker maar we hebben een heerlijk bed een zere kont maar een voldaan gevoel.

Groetjes en liefs Ale en

1. Henny:
    21 november 2022
    Goede morgen, wat weer een prachtig verhaal, dit is wel het avontuur waar je ook voor gaat!
  2. Keimpe en Berdien:
    21 november 2022
    Echte trochsetters. Ik swit al bij het lezen fan jim verhaal. Prachtige kleurrijke foto s.
  3. Ida Morssinkhof:
    21 november 2022
    Ja daar zijn jullie weer globetrotters.
    Mooie tijd met al dat moois om jullie heen.
    Groetjes Ida
  4. Jelkje Kloosterman Pilot:
    21 november 2022
    Myn mage rattele al salang op e fyts en neat yn e roppert. Groetnis Jelkje
  5. Douwe en Renie:
    25 november 2022
    Wat weer een prachtige belevenissen. Genieten!
    En hou oude mannetjes in de gaten!