Van Chang Rai naar Tambon Pa O Don Chai

19 november 2022 - Tambon Pa O Don Chai, Thailand

Vanmorgen ontbijt van het hotel dan de tassen pakken en naar ons volgende adres. Eerst fietsend over de grote weg een brug over en dan komen we op rustige wegen in Chang Rai. Bij de markt is het erg druk we kunnen er net bij langs fietsen. Er wordt veel handel gedaan (allemaal groente,fruit,vlees,vis van de boer rechtstreeks naar de markt) Al fietsend gaan we Chang Rai uit nog een grote weg volgen en dan zijn we weer op de landwegen. Voor vandaag hadden we de White Temple op ons programma, als we er bijna zijn horen we de omroepers al door de microfoon. We zetten onze fietsen aan de boom vast en gaan op het geluid af. We lopen bij veel winkels en eethuisjes langs dan komen we bij de tempel, wat een mensen en wat een grote tempel. Kaartje kopen en dan door de poort, er wordt gezegd de rok een stukje naar beneden over de knieën gelukkig waren mijn schouders bedekt want dat riepen ze om cover your shoulders. Het is een prachtige tempel maar ook alles erom heen is prachtig dus veel foto's gemaakt. Als we weer bij onze fietsen zijn vervolgen we onze weg. We hadden een resort uitgezocht en daar zijn we heen gefietst. Aan gekomen zitten er twee oude mensen ons al op te wachten de man ( 70+) kon geen Engels maar had wel de vertaal app dus kon hij ons zo alles uitleggen. We hebben weer een prachtig plekje gevonden, na een lekkere douche een broodje en een bakje koffie weer op de fiets. Er is hier ook een mooi park het shinga park, hier met onze fietsen door heen gegaan, er zijn theeplantages, rubberplantages, een dierentuin. Prachtig om te zien,

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Klaas en Beitske:
    19 november 2022
    Wat een verhalen en wat een indrukken. Prachtig. Wij fietsen nog steeds mee.
  2. Jan en Jenny:
    19 november 2022
    Wat weer allemaal schitterende tempels daar .
    Deze witte tempel ook lijkt net sneeuw wat erop zit .
    jullie zien weer heel wat .
    veel plezier en wij genieten mee.
  3. Jelkje Kloosterman Pilot:
    19 november 2022
    Wer hiele oare tempels fan kleur en stijl, sa komme wy ek noch ris earne mei jim as gidsen op e fyts
  4. R vochteloo:
    20 november 2022
    Wat een fantastichse tempel hé. Kijk je dan naar de details dan wordt hij nog mooier en kuntstiger.