Tambon Nang Lea

11 november 2022 - Tambon Nang Lae, Thailand

Na een toch nog een beetje jetlag nachten vanmorgen na het ontbijt koffers ingeleverd 😊en fietstassen gepakt op de fiets en gaan. Bij het weg rijden er even om denken dat je aan de andere kant moet fietsen. We verlaten Chiang Rai en fietsen omhoog richting de grens. Als we onderweg een mooie tempel tegen komen moeten we even van de fiets natuurlijk, als we genoeg fotos hebben vervolgen we onze tocht. De fietstocht vandaag gaat over een tweebaansweg die door verschillende kleine plaatsjes gaat en door rijstvelden en annanasvelden.  We slapen deze nacht in een resort, als we de spullen in de kamer hebben geïnstalleerd is het tijd voor koffie. We gaan na de koffie naar de long necks, dit is een bergvolk met allemaal ringen om hun nek, van vroeger uit was dit voor bescherming voor tijgers, als deze aanvallen grijpen ze naar de keel, de ringen moeten hun hiervoor beschermen. Als we bij de long necks  aan komen zijn er nog wat toeristen, we moeten entree betalen en krijgen een routekaart je mee. We komen erachter dat dit meer een openlucht museum is. Er wonen wel  mensen maar van verschillende bergvolkeren, waarvan de longneks er een  is. Het is heel primitief ze wonen in hutjes op palen verkopen veel handwerk, een varken in een klein mesthok, de kippen scharrelen los, geweldig om te zien. We vragen of de kinderen er naar school gaan dit is wel het geval een paar dagen per week. Als je de ringen om de nek ziet heb ik diep respect voor hun het is heel zwaar. Op de terugweg nog wat inkopen gedaan en op naar het zwembad. Het was een fijne fietsdag met zo nu en dan een klimmetje. Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Elly Sijtsma:
    11 november 2022
    Wat leuk zeg om jullie nu te kunnen volgen. er is net een buurjongen geweest en die is met de laptop aan het spelen geweest. Dus vanaf nu reis ik mee. Ontzettend veel plezier. Groetjes, Elly
  2. Henny:
    11 november 2022
    Leuk hoor om weer getuige te zijn van jullie reis!
  3. Hein en Joukje:
    Prachtige foto’s!
  4. Klaas en Beitske:
    11 november 2022
    Klaas en Beitske, prachtig we fietsen gewoon mee. En genieten van de foto's .
  5. Jelkje Kloosterman Pilot:
    11 november 2022
    Wer in hiele belevenis en wy lifstje mei, ik tocht ff Jelkje keapet ek sa,n ringe kraach