Van Negombo naar Batteramulle

8 januari 2020 - Ruhunupura, Sri Lanka

Vanmorgen goed ontbijt van hotel, net als gisteren. Dan brengt de eigenaar ons naar de trein, met de fietstassen, op de koffers zal hij 6 weken passen. Aangekomen op het station net als in Nederland eerst een kaartje kopen, alleen betalen we hier 27,5 eurocent. Hiervoor gaan we 40 km met de trein, stoppen we 22 keer en mogen we dik 2 uur zitten. Maar wel een hele belevenis. Dan met de tuktuk door de stad, chauffeur wil de rit maar al te graag aannemen maar kan geen Engels. Wij hadden het adres van het hotel op een briefje gezet, dit wil hij graag hebben en heeft wel 5 keer naar de weg gevraagd, maar we zijn er gekomen. Hotel inchecken en dan naar de fietsenwinkel, wij dachten een gigantische Giant dealer volgens internet, ja hij had er 6 staan, maar ook een leuk alternatief. We konden het eens worden over de prijs maar hij had er maar ééntje. De tweede bestellen en wordt met een half uurtje gebracht, nog een kwartier, nog 10 minuten, nog 5 minuten, op een gegeven moment stonden ze aan de weg te wachten. Maar de fiets kwam, ze hebben hem gemonteerd en we waren net voor donker, dwars door het drukke Colombo weer bij ons hotel. Hier zitten we vlak bij immigration, kunnen we morgenochtend onze visa verlengen, anders mogen we niet meer dan 30 dagen op Sri Lanka verblijven.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    8 januari 2020
    Geen dag zonder avontuur, weer een bijzondere ervaring.
  2. Douwe en Renie:
    9 januari 2020
    Jullie verhaal hoort hier al helemaal bij het ochtend ritueel.
    Nu de fietsen zijn gekocht kan de trektocht beginnen.
    We wensen jullie veel plezier en veilige kilometers toe.
    gr. Douwe en Renie.
  3. Henkie & marijke:
    9 januari 2020
    wij genieten mee elke dag een nieuwe beleving
    veel plezier.