Dagje Negombo

7 januari 2020 - Negombo, Sri Lanka

Eerst even over Sri Lanka. Het is even groot als Nederland en België met elkaar. Er wonen 22 miljoen mensen en er rijden 5 miljoen tuktuks. Er is net een regenperiode geweest en de temperatuur is nu vrij constant 32-34 graden. Zeer vriendelijke bewoners, zijn overbehulpzaam. Na een nachtje slapen en een goed ontbijt op naar het wisselkantoor dat is hier de juwelier de reden ze moeten goud inkopen en daar heb je euro's en dollars voor nodig. Dit was weer een belevenis je geeft je biljetten over worden ze tegen het licht gehouden om het watermerk te controleren, dan wordt je vertelt welke koers en hoeveel geld je krijgt ,dan mag je op een stoeltje gaan zitten wachten als je geld er is geven ze dat aan jouw en dan mag je het natellen. Als we hier klaar zijn op naar de fietsenwinkel, hier vier verdiepingen hoog maar geen goede fiets voor ons. Morgen proberen we het in de volgende stad. Als we weer bij het hotel zijn een plekje gezocht waar we wat konden eten, een broodje gaat er altijd in. Terug bij het hotel onze fietstassen in gereedheid gebracht voor morgen we gaan dan met de trein naar Colombo. Voor vanmiddag hadden we een massage geregeld we werden om vier uur opgehaald met een busje van de massagesalon, hier zaten al twee personen in toeristen uit Schotland en een uit Denemarken, onderweg nog een dame opgehaald zij kwam van Rotterdam en toen was er nog een stop en kwamen er twee Thechiers bij. Het was een gezellige boel in de bus aan gekomen ging iedereen zijn eigen weg en hebben we een heerlijke massage gehad. De terug weg was weer gezellig en de hele bus rook heerlijk naar kruiden, een hele ervaring 😉. Weer terug bij het hotel gedoucht en heerlijk gegeten voor nog geen drie euro. En als afsluiter een bakje thee en een biertje en een paar potjes gekaart.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Hein en Joukje:
    7 januari 2020
    It sjocht d’r goed út ! Noflike fekânsje en genietsje mei syn beiden😎🌞
    Groetsjes út Damwâld
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    8 januari 2020
    Sa beleve jo nochris wat en wat in temperatuur, genietsje der fan en oant moarn.