Van Batteramulle naar Moratuwa

9 januari 2020 - Moratuwa, Sri Lanka

Gisteren geen foto's, internet was veel te te traag. Dus die zitten er vandaag bij.

Gisteravond al een grote beker yoghurt gekocht, dit was vanmorgen vroeg ons ontbijt. We verblijven langer dan 4 weken in Sri Lanka dus moeten we onze visa welke 4 weken geldig is laten verlengen. Dan naar de immigratie, een heel circus, we wisten dat er een lange wachttijd was, zodoende stonden we half acht aan de poort. Vijf verschillende loketten langs en om tien uur stonden we alweer buiten, dat is snel want de gemiddelde wachttijd is vier uur.

Dan kunnen we op de fiets, eerst door de drukke hoofdstad Colombo en langzamerhand word het rustiger. We zitten nu in Moratuwa een klein plaatsje vastgegroeid aan Colombo. Ligt aan zee, met een heerlijk windje bij 33 graden. Als we het hotel hebben gevonden eerst lekker douchen dan even rusten na de hectiek van het drukke verkeer. We zijn vlak bij de zee dus daar even kijken een eind langs het strand wandelen dan bij een strandtent wat eten. De terugweg gaan we door de smalle straatjes weer bij het hotel aangekomen even wat drinken het is zo warm je moet voldoende drinken. sAvonds nog naar de supermarkt gefietst om een biertje en wat fruit komen we de avond wel door. Dan toch weer naar het strand om de laatste zonnestralen te fotograferen en nu het verslag je van vandaag schrijven en dan een potje kaarten. Nog wat bijzonders vandaag een leraar ontmoet bij de immigratie het is van origine een Belg maar woonde en werkte hier al 6 jaar bij was in tenue. Hij gaf les aan kinderen met een beperking zowel lichamelijk als geestelijk. Er rust hier nog altijd een taboe op mensen met een handicap hij geeft ook les aan de plaatselijke mensen om om te gaan met de gehandicapte mens. We gaan ook naar Kandy dit is de plaats waar hij werkt we kunnen hem daar opzoeken. Als we hem kunnen vinden tussen de 1,2 miljoen inwoners😁.

Groetjes en liefs Ale en

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke:
    9 januari 2020
    Dat like my ek wol wat; lekker útwaaie aan it strân.
    Mooie fietskes!