Van Mae Chedi naar Chiang Mai

22 november 2022 - Chiang Mai, Thailand

Nadat we gisteren een pittige tocht hadden gedaan, op en neer tussen de 200 en 400 mtr hebben we voor vandaag met behulp van de receptioniste van het hotel er een taxi tocht van gemaakt. Achteraf heel gelukkig, de rit ging bergje op bergje af, in totaal 1100_1300 mtr stijgen/dalen. Ze had ons voorgesteld de gele taxi te nemen. Tot nu toe hadden we nog geen gele taxi gezien maar toen we vanmorgen aan de weg stonden was er binnen 2 minuten een gele taxi. Er kunnen max 10 personen in met wat bagage. Nu komen wij met bagage en twee fietsen, de chauffeur ziet natuurlijk handel, dus 1 fiets half in de taxi en met een touw vast, de andere op het dak. De rit van 80 km kost per fiets 100bat ( 2,70 euro) en per persoon 65 bath. Onderweg een stop gemaakt, een oud mannetje ging even een sigaret roken, reed de taxi weg, door ons geschreeuw bleef de taxi staan en kon het oud mannetje weer mee. Na 2 uur kwamen we aan in Chiang Mai. Eerst even wat drinken en op de tablet een hotel uit zoeken, we komen in een rustig geelte bij een gezellig resort alleen het bed is heel hard we zoek en verder. Weer de tablet erbij en iets op gezocht wat groter hotel aan het water met een zacht bed dit hebben we voor drie nachten geboekt. Eerst douchen en de was sorteren want er moet nodig gewassen worden dit wordt naar de wasserette gebracht we kunnen het morgen weer ophalen. Hebben we de laatste dagen wel eens moeite gehad om een lekker bord eten te bemachtigen, hier is allemaal toerisme, dus heel veel keuze in eten. Op de avond nog even naar de night market.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    22 november 2022
    Al wer in mooie rit en wer oare bylden. Shoppe en sa en dy gekleurde doaskes binne dat pille doaskes, liket fleurich. Binne der ek noch mooie hier spjelden, meinimme graach??!!
  2. Hein en Joukje:
    23 november 2022
    Heerlijk om mei jim mei te reizigjen, genietsje en wy hoeve d’r niks foar te dwan😍
    Allinnich mar genietsje fan jim daalders plakje by de poelen! Dat doche wy dan ek mei folle teugen. Leafs fan ús beiden 😘😘