Dag in Chiang Mai

23 november 2022 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen een lekker ontbijtje, we hoeven geen tassen te pakken want we zijn drie nachten in dit hotel. We gaan vanmorgen op de fiets naar de andere kant van de stad. Er is daar een Garmin winkel (het merk van ons gps) de kaart die we der op hebben is goed er staan alleen andere plaatsnamen op. Het duurt wel even dus gaan we eerst naar een park op het universiteit complex waar we vogels kunnen spotten. Bij het park aangekomen  mogen we niet verder op de fiets dus gaan we lopend door het park, veel bomen maar geen vogels. Wel een hebben nog een bakje koffie gedronken, en dan op naar de Garmin winkel het programma downloaden duurt nog een kwartiertje daar wachten we nog even op. De terug weg is door allemaal kleine straatjes we komen nog wat tempels tegen. Op het allerlaatst fietsen we door een achterbuurtje waar veel mensen in krotjes wonen  het is niet geasfalteerd. Zou wel leuk zijn om daar een paar foto's te nemen, maar dat durven we niet, zou vernederend zijn.  Dan komen we uit bij een grote weg en zijn dan bijna bij ons hotel. Als we aankomen is het half twee en op het heetst van de dag, even rusten, kaartje leggen  en om 4 uur kunnen we de schone was weer ophalen. Dan weer naar de avondmarkt, we zien dezelfde mensen als gisteren hun kraam weer opbouwen, waarschijnlijk 365 dagen per jaar. Heerlijk gegeten in de food court, twintig eettentjes om een plein en binnenin allemaal tafels en stoelen en etende mensen wat een verscheidenheid heel leuk om naar te kijken. Dan terug naar hotel en verhaal schrijven,

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Henny:
    23 november 2022
    Een relaxed dagje dus, wel weer een hele andere omgeving, leuke foto’s.