Dagje Chiang Rai

4 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

We waren van plan om Wat Phrathat Doi Kwao Kwai tempel te bezoeken. Maar eerst kwamen we op weg daarheen nog een andere  mooie tempel tegen, naam onbekend, maar daar hebben we dus de eerste foto's genomen. Dan door naar de volgende, een tempel bouw je natuurlijk op een berg, dan kan iedereen dat zien. Maar er dan op de fiets heen is een uitdaging. Precies 100 mtr omhoog trappen, soms een stukje lopen, maar nat van zweet komen we aan. Weer een prachtige tempel met en heel mooi uitzicht, en weer zien we de grote boeddha boven de bergen uitkomen. Dan een fotomoment, de trap naar beneden is overkoepeld en helemaal versierd met bloemen, natuurlijk allemaal foto's gemaakt. Terug naar beneden gaat een stuk gemakkelijker, maar wel heel langzaam, stijgingspercentage is  16 procent, dan heb je snel heel veel snelheid. Vanavond naar de plaatselijke markt, 101 kraampjes met lokaal eten, oa gefrituurde insecten. Toch was er ook voor ons wat lekkers bij. Er is een groot plein deze is ingericht met tafels en stoelen hier kunnen we ons gekochte etenswaar  opeten. Als we daar zitten te genieten komen er allemaal groepjes mensen in gelijke kleding aan tafels te zitten, dit blijken allemaal dansers te zijn. Als de muziek begint komen ze van de stoelen en gaan dansen het is een prachtig gezicht, er zijn mensen bij die op teenslippers dansen en op crocs. We zien ons de ogen uit.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    4 december 2022
    Wer wat oars as in stikje bôle mei jam út de streek. Mooie foto's al wer
  2. Sietse en Baukje:
    4 december 2022
    Wat overweldigend allemaal...wij zijn echt op reis met jullie..
  3. Feike en José:
    5 december 2022
    Prachtig die trap vol bloemen en wat een feest daar op het plein. Mooi om al jullie foto’s weer te bekijken en jullie verhalen te lezen👍🏻