Dag Chiang Rai

3 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Hadden we gisteren een mooie dag met de witte tempel, toen we naar dit hotel fietsten zagen we onderweg een tempel vrij hoog op een berg, natuurlijk wel een uitdaging. Dus bidons vol water, route uitgezet en op pad. Eerste stuk ging prima maar dan begint de klim naar de top. Ale kon nog net fietsen en Jelkje moest de fiets het laatste stuk schuiven. Weer een hele mooie tempel hoog op de berg gebouwd de Wat Phra Keaw. Vanuit deze tempel zien we de grote Boeddha uit de bergen opreizen, onze volgende bestemming. De Gudinnestatyn tempel. Als we dichterbij komen vallen onze monden open, wat een bouw werk, kwa grootte valt de witte tempel in het niets. Een foto van Jelkje gemaakt staat zij boven aan de trap, probeer maar te vinden. In de Boeddha kunnen we met de lift omhoog. Om met de lift naar boven te komen  hoeven we geen kaartje te kopen maar moeten een gift in de box doen.  We gaan met de lift naar de 27 ste verdieping, 80 mtr hoog zijn we ter hoogte van de ogen van Boeddha, we kunnen door openingen in de ogen naar buiten kijken,  wat een uitzicht en wat perfect afgewerkt. Dan kunnen we met de trap nog een verdieping hoger op hoogte van de stip tussen de wenkbrouwen. Het uitzicht is super we kunnen tot de bergen zien, maar ook binnen in is het een pracht en praal van beelden, figuren ,bomen en beesten. Dit was weer een bonus wij zijn er op de fiets maar de meesten komen met de auto en de bussen. Als we alles hebben gezien fietsen we terug naar ons hotel, onderweg nog een broodje gekocht en een markt bezocht. Bij het hotel aan gekomen ons broodje gegeten en dan nog even lezen, na vier uur weer een biertje en een spelletje kaart en dan eten. We hebben hier nog een nacht bij geboekt we zitten erg centraal morgen hebben we al weer wat op het programma.

groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Coba Wouda:
    3 december 2022
    wat een mooi gebied zeg!! met veel pracht en praal en geweldige bouwwerken. Prachtig. een hele belevenis daar. groetjes Coba