Dag Chiang Mai

5 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Vanmorgen ontbijt van hotel, brood, gebakken ei, gekookt ei, jam, worstje, fruit en natuurlijk nasi met div toevoegingen. Dan gaan we eerst naar de fietsmaker, Jelkje haar fiets kraakt, hij zal het repareren en met 3/4 uur kunnen we terugkomen. Tijd om even de plaatselijke markt te verkennen. Een gedeelte voor de boeren waar ze hun verse artikelen kunnen verkopen, een gedeelte voor de vissers waar ze hun vers gevangen vis kunnen verkopen en een grote loods waar allemaal handelaren in zitten met verschillende spulletjes. Onderweg ook nog een tempel bezocht, in bijna iedere straat staat er wel eentje, groot of klein. Dan de fiets ophalen, die is gerepareerd en dan naar het flouwer park Garden of Reeds. Helaas teleurgesteld, gesloten, op 23 december is er een groot evenement waarvoor ze nu al aan het opbouwen zijn, jammer. Bij de ingang troffen we nog een Belgisch echtpaar met twee kinderen, zij maakten een reis van 9 maand door heel Azië. We fietsen terug naar ons hotel we gaan via een andere route. Onderweg nog een broodje gekocht,bij het hotel aan gekomen de zwemkleding opzoeken en even zwemmen. Dan gaan we bij het zwembad genieten van de rust. Na vier uur douchen en bij het zwembad een kaartje leggen en een biertjedoen, om half zes gaan we de stad in om een hapje eten. Een eettentjes gevonden op hoogte en heerlijk gegeten was weer een fijn dagje.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Hein en Joukje:
    5 december 2022
    Wer moaie foto’s en ferhalen, wy genietsje dûbel!
    Fan jim fekânsje en fan ús fekânsje 😍😍