Dag Chiang Rai

9 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Vanmorgen een zeer luxe ontbijt in een prachtig restaurant. We maken ons gereed om naar de Wat Pang Muan, de gouden tempel te gaan. De tomtom ingesteld en rijden maar het is in Chang Rai veel eenrichtingsverkeer, dus de eerste twee km zijn we nog niet ver gekomen, maar als we eenmaal gaan hebben we zomaar wat km afgelegd. Onderweg komen we een waterval tegen het stroomt nog al, verder fietsend zien we een prachtig gebouw het is niet af maar wel even een foto maken, de dames die op de tuin aan het werk zijn roepen ons dat we even hun producten moeten zien. We krijgen een rondleiding op de tuin kleine komkommers en hele smalle lange komkommers en nog rode pepers we krijgen nog een zak vol mee. We hebben geweigerd maar dat kwam niet in hun straatje voor dus de hele handel mee op de fiets. We hoeven niet ver meer dan gaan we over de brug we zien het dak van de tempel al. En weer vol verbazing staat er weer een prachtige tempel maar ook allemaal beelden. Hier zijn ze druk aan het schilderen maar ook aan het schoonmaken de brandweer is ook ingeschakeld om met water het gebouw af te spoelen. Als we op het terrein alles hebben bekeken worden we uitgenodigd om ook binnen te komen dit is geen tempel maar een mooi gebouw. Hier wordt het verhaal van Boeddha aan de hand van tekeningen verteld ,maar er staan ook heel veel beelden wat een kleurenpalet. Dan weer op de fiets de terug weg in de tomtom gezet en nu gaan we via  de andere kant van de rivier. Als we een koffiestop hebben bieden we daar ons gekregen kommomers aan we weten niet wat we er anders meemoeten doen, na een heerlijke koude cappuccino vervolgen we onze route we hebben nog een stop bij een vijver er zijn wel vissers maar zolang wij daar staan wordt er niks gevangen. We kopen op het laatste stuk nog een broodje en dan zijn we weer bij het hotel.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Keimpe en Berdien:
    9 december 2022
    Wat een ervaringen en indrukken doen jullie op. Geweldig dat we mee mogen liften op jullie belevenissen.
    Lieve groet van ons beiden