Dag Chiang Rai

8 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Vanmorgen weer druk in het hotel dus een prima ontbijt. Dan op de fiets, we gaan vanmorgen naar Rai Mae Fah Luang, een cultureel centrum met een mooie tuin. Was een beetje moeilijk te vinden met de gps maar we zijn via de achterdeuren binnengekomen. Er waren veel mensen aanwezig ze waren voor vanavond bezig om allemaal lampen op te hangen.Er is nu een hele maand elke avond een lichtshow.We mogen gewoon door het park wandelen, wel krijgen we nog een rondleiding door de grote tempel. Van verschilende provincies stonden de oude teak houten tempel atributen tentoongesteld, hier mogen we helaas niet fotograferen. Dan de tuin eromheen, geweldig, nog heel veel bomen/ struiken in bloei. Veel foto's geknipt. Dan terug naar hotel, vandaag gaan we verhuizen naar de andere zijde van de stad. Na ongeveer 4 km fietsen zijn we aan de andere kant. Hier blijven we twee nachten. Nu zitten we vlak bij het King Mangrai monument, natuurlijk helemaal in het goud met bijbehorende mooie beplanting. Het monument is een offerplaats voor vele thaien. Vanmiddag nog de omgeving wat verkend dit doen we lopend, terug bij het hotel kaartje leggen en een biertje. Vanavond eerst kijken waar we willen eten er is dichterbij het hotel een straat waar we te kust en te keur eten kunnen uitzoeken. We hebben een goede keus gemaakt het heeft weer heerlijk gesmaakt,dan nog even naar de markt. Dan is het weer mooi geweest voor vandaag.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Henny:
    8 december 2022
    Opnieuw veel indrukken! Kunnen jullie het nog opslaan? Wat een cultuur! Veel plezier nog.