Dag Chiang Rai

7 december 2022 - Chiang Rai, Thailand

Vanmorgen eerst wat luxer ontbijt in hotel, het is weer wat drukker dus kan er wat meer op tafel worden gezet. Dan op de fiets, we gaan vandaag een boottocht doen over de rivier Kok. Bij aankomst bij de rivier eerst onverleggen waar we graag heen willen en wat we willen zien. Onze keuze is een bergvolk, heetwaterbron en de olifanten. De boot is vrij smal, we moeten ook achter elkaar zitten, de motor is een oude 4 cilinder automotor gemonteerd op een pen met een lange schroefas, maar gaat als een speer. In het begin is de rivier vrij breed en diep, later wordt hij smaller en ondieper wat best stroomversnellingen tot gevolg heeft. Ook niet overal is de rivier bevaarbaar, soms steken stokken boven water uit, maar we zien ook rotsen die maar net boven water uitsteken. We hebben een goede kapitein die in het wilde water prima zijn weg weet. Enige handicap is de motor, sommige stukjes moeten we voorzichtig langzaam varen, dat wil de motor niet, dan slaat hij af. We varen eerst naar het bergdorpje wel leuk als we aankomen geen steiger maar klauteren gaan we naar boven,hier hebben ze een houten hangbrug gebouwd. Aan elke kant van de brug is bewoning,de brug wordt ook door de scooters gebruikt. We kopen in een van de dorpjes een paar blikjes koffie ook voor onze stuurman. De volgende op de lijst is de heetwaterbron als we daar aankomen stappen we uit in de modder. De bron is heel heet en stinkt naar rotte eieren het bijzondere is dat naast de bron gewoon een vijver met waterlelies is. We lezen hier op een bord dat dit natuurreservaat de mooiste van Thailand is en heel veel hectares groot is. Dan zijn de olifanten nog aan de beurt er staat een aan de waterkant wel aan een ketting, als we omhoog klauteren moeten we nog een klein stukje lopen en daar staan nog vier olifanten, heel zielig met een zadel op de rug hier kunnen de toeristen dan een rondje mee rijden. Dit is niet ons ding dus wat foto's nemen en terug naar de boot. De tocht door dit natuurreservaat is de moeite waard wat nog een ongerepte natuur. Als we weer aankomen gaan we op de fiets naar het hotel onderweg nog wat brood kopen en dit eten we op de kamer op. We gaan na de lunch naar de andere kant van de  stad opzoek naar een ander hotel . We vinden een voor twee nachten deze is weer in een ander deel van de stad, weer wat nieuws te ontdekken. Terug bij ons hotel nog een spelletje kaart bij het zwembad gelegd, savond weer heerlijk gegeten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Marja:
    7 december 2022
    Wat weer een heerlijke dag, en wat een plezier straalt van je gezicht Jelkje
  2. Doutie Machiela-Koopmans:
    7 december 2022
    wot sjuche jim prachtige dingen underwijs,dot is echt genieten
  3. Hein en Joukje:
    👍🏻😍😍
  4. Enny Meindertsma:
    Wat moai !! Grts Johannes en Enny
  5. Ida Morssinkhof:
    8 december 2022
    Heerlijk zo je dag door te brengen in een prachtige natuur.