Phuket laatste verhuizing

13 februari 2024 - Phuket, Thailand

Vanmorgen na het ontbijt de fietstassen voor de laatste keer inpakken, er zit al routine in de gekochte goederen passen er ook mooi in. Als we vertrekken is het ook ons laatste fiets kilometers, we hebben ze al verkocht. De dame van het eerste eiland heeft telkens contact gehouden over de fietsen, ze wilde ze heel graag we zijn overeen gekomen dat ze vanmorgen bij ons laatste hotel werden opgehaald. Ze wilde heel graag zelf komen maar door drukte thuis lukte het niet ze zou een taxi regelen. Als wij bij het hotel aankomen de tassen eraf halen de bidons en de GPS en stuurtassen dan zijn ze klaar voor transport. Om iets na half elf komt er een prachtige taxi bus voor rijden, en ja deze is voor de fietsen. Eén fiets kan er zo in de andere fiets gaat  zonder voorwiel in de taxi de chauffeur heeft het geld voor ons en betaald. Ook weer geregeld we kunnen nog niet inchecken in het hotel het is nog te vroeg, maar we slaan de bagage op en gaan naar het dak daar is het zwembad. Om één uur gaan we om een hapje eten als we dan terug zijn kunnen we op de kamer. Al onze bagage gaat mee we kunnen de koffers weer vullen en de fietstassen legen. Half vier tijd voor koffie, dan douchen en een kaartje leggen. Dan nog wat weetjes 21 slaaplokaties, 832 km gefietst, hoogteverschil 200 meter op één dag, vier eilanden bezocht, één keer herkent aan de friese vlag, nul lekke banden één keer de ketting gesmeerd. Vanavond gegeten bij ons eerste restaurant, tafel vol eten voor 2 personen 2,50 euro incl drinken, water moslim hebben geen bier.Als we terug lopen naar ons hotel komen we al een valentijn winkel tegen hopelijk is hij morgen uitverkocht.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Elly Sijtsma:
    13 februari 2024
    In prachtige fekânsje ha jom hân. No in goede reis nei hûs. Oant sjen.
    Groetsjes Elly
  2. Hein en Joukje:
    13 februari 2024
    Sa en no noch in dei geniete fan jim fekânsje en dan nei de bern en beppesizzers.
    Wy gean noch even troch😉😂
  3. Japke:
    13 februari 2024
    Wot wie ut wer leuk om jimme te folgjen op jim reis , wer een hiele belevenis.
    Prachtige ferhalen en foto's.
    No binne de knytsje dagen wer om en geane jim wer op hús yn.
    Een goeie reis nei hús en tot gauw.
  4. Hilly Roorda:
    13 februari 2024
    Wat wiene we moai mei jimmme op reis, we ha der fan genoten!
    Goeie reis werom nei hûs.
  5. Douwe en Renie:
    13 februari 2024
    Ale en Jelkje prachtig dot we deze fekânsje mei jim belibje mochten it seach der wer geweldich út! Wy winskje jim in goeie reis ta.
  6. Doutie Machiela-Koopmans:
    13 februari 2024
    wot een moaie reis ha jim wer makke..een goeie reis werom nei hus
  7. Eppie en Tity Klaver:
    13 februari 2024
    Jelkje en Ale, jullie moeten wel een geweldige vakantie hebben gehad.
    prachtige foto's, en mooie verslagen.
    goede reis en behouden thuiskomst terug naar Friesland.
  8. Rigt:
    13 februari 2024
    Is it no alwer foarby? Wat giet it hurd mei de tiid. Mar wat ha jim wat sjoen. En moaie foto's. Goeie reis nei hûs. Mar genietsje no noch mar even fan it moaie waar. Oan't sjen. Rigt en Melle.
  9. Wietske:
    13 februari 2024
    Straks een goede vlucht en reis terug, laatste genietmomentje daar en bedankt voor alle mooie verhalen en foto's!
  10. Sietse en Baukje:
    13 februari 2024
    Ek fan ús een goeie reis werom en oant sjen.
  11. Klaas en Beitske:
    13 februari 2024
    Weer een hele belevenis geweest ook voor ons. Een goede thuisreis toegewenst en tot ziens.
  12. Tineke:
    13 februari 2024
    Wat ha jim moaie fito’s en ferhalen mei ús dield.
    In hiele noflike weromreis en oan ‘t sjen!
  13. Jelkje Kloosterman Pilot:
    13 februari 2024
    Prachtich en wat bysûnder san reis, wy koene mei reizigje en krigen sa alle dagen wer nije dingen te sjen. Tige tank. Goede reis werom en oant sjen.
    Groetnis Jelkje en Hein
  14. 13 februari 2024
    Ut paad werom nai hoes ta. Tot laterrr.
  15. Jan en Jenny:
    weer een mooie reis.
    Goede reis.
  16. R vochteloo:
    14 februari 2024
    Ale en Jelkje goede reis terug. Heb genoten van de verslaggeving en de foto's. Een deel herkenbaar waar wij ook zijn geweest. Heel anders dan het noorden van Thailand.
  17. Piet en Tity:
    14 februari 2024
    Wolkom thús. En tige tank foar de mooie ferhalen.

Jouw reactie