Vervolg

23 februari 2016 - Amphoe Mueang Rayong, Thailand

Een mooie tocht langs de zee, een lekker frisse wind om de oren.
Eerst langs viskwekerijen en dan langs een rij resorts.Fietsen we door een mooi gebied en dan hebben we alweer vijftig km afgelegd.
Aangekomen in Rayong even langs de fietsenmaker, de kettingen lopen niet soepel meer en van 1 fiets gaat het schakelen moeizaam.
Na 10 min versnelling bijstellen, ketting smeren, banden controleren vraagt de beste man 40 Bath is ongeveer 1,10 euro.
Dan zijn we ook al bij ons hotel aangekomen, we hadden dit vooraf al uitgezocht, er zit een zwembad bij.
Aangekomen zijn ze aan het verbouwen, we krijgen daarom beide een Thaise massage van het hotel aangeboden.Dit was op het juiste moment, de beenspieren werden even goed nagekeken.
Daarna lekker bij het zwembad gelegen en om half vijf gaan we de de stad nog even in, tempel bewonderd.
Op het moment dat wij in de tempel stonden werd de klok geluid, op het terrein waren nog al wat honden aanwezig welke onder het klokkenluiden begonnen te janken, een heel vreemd fenomeen.
Rayong een onbekende plaats maar wel 120.000 inwoners.
Het ligt aan zee, dus volop bedrijvigheid, ook in de offshore.
Maar ook het vissen is hier belangrijk.Vanavond lekker gegeten in een klein straatje dicht bij de tempel voor de verandering had Ale een keer patat .Na het eten wordt er nog een spelletje kaart gespeeld voor ons hotel en dan zoeken we vroeg onze kamer op kunnen we jullie nog even op de hoogte brengen van onze dag .
Groetjes en liefs Ale en Jelkje