van Tuy Hoa naar Nha Trang

22 februari 2014 - Nha Trang, Vietnam

Dit is onze laatste echte fietsdag en dat hebben we geweten de eerste dertig km was vlak en toen kwam daar een grote berg we gingen in de een een naar boven en de vrachtauto's kropen ook naar boven kwamen we boven nog niet op de top een speciaal transport tegen deze had grote buizen op de oplegger net na de top stond een vrachtauto stil deze zat voor helemaal in elkaar dan gaan we naar beneden we moeten toch nog de trappers gebruiken en dan zijn we weer bij zee met op het strand geen mensen maar allemaal troep dan is het tijd voor onze eerste stop en een koud drankje ,onze weg vervolgend komen we weer van alles tegen vele mensen in de rijstvelden die met elkaar de rijst binnen halen een machine maait de rijst en sorteerd de stengel en de rijst de ossen kar haalde dan de balen weer van het veld en de mensen nemen de stengels in grote bossen mee en vervoeren dit op hun brommer bezige bijen die Vietnamezen als we dan weer onze weg vervolgen komen we een politieauto tegen deze houd een bus aan de agent hangt met zijn gummiknuppel uit het raam en schreeuwt de bus stopt wij fietsen door later haalde de bus ons weer in het is vandaag zaterdag maar de wegenbouwers zijn druk aan het werk onderweg zijn er veel mensen die ons toeroepen of de duim omhoog steken ,als we in nha trang aankomen heb ik een lekke band de fietsmaker plakt hem even en vraagt zeventien en een halve cent we geven het dubbele dan komen we op de boulevard wat een drukte en wat een toeristen (bijna allemaal Russen) de winkels en hotels hebben Russische prijslijsten en Russische prijzen we hebben deze dag 137 km gefietst bij een temperatuur van 30 graden nu zitten we heerlijk op ons balkon over de stad uit te zien met een koud biertje .

1. Jelkje:
    22 februari 2014
    ongelofelijk wat een cultuur verskil, hea op,e brommer en dan dat marmer foar de door by in hotel seker. Binne dy Russen sa orienteerd op Vietnam ? Sit jim fekansje der hast op as de lange einen fytsen.
    Groetnis, Jelkje
  2. Douwe en Renie:
    22 februari 2014
    Respect , wij hebben vandaag 30 km gefietst, voor ons genoeg. Wees voorzichtig, vooral op de highway! We denken aan jullie, nog heel veel plezier in dit prachtige land. Leafs Douwe en Renie.
  3. Ida Morssinkhof:
    23 februari 2014
    Jullie zitten w.s. nu in het vliegtuig naar huis met veel ervaringen rijker. Heb genoten van jullie reisverslag, fijne thuiskomst enweer heerlijk in je eigen bed. Lekker sleepen.
    Gr. Ida