Van Tambon Klong Khut naar Tambon Kram

22 februari 2016 - Tambon Kram, Thailand

Vanmorgen zeven uur eruit, eerst ontbijt in het hotel en net na achten zitten we op de fiets.
Eerst nog even in de drukte dan langs de kust over rustige paden.Om de tien km even een stop bij de twintig km bij een winkel een bakje koffie gedronken en als we de dertig km bereiken gaan we voor fris lekker koud ,dan worden we door Beppe getracteerd op lytchees uit eigen tuin .Bij km vijftig is er een stop voor noodelsoep dan zijn we ook bijna op onze bestemming.We gaan weer op zoek naar een slaap plek we hebben dit keer maar twee adressen afgekeurd de derde was raak netjes huisje en we zijn de enigste gasten .
Is vandaag nog een vrije dag voor de Thai dus zijn veelvuldig aan de kust te vinden.Wij gaan ook naar het strand en als we de fietsen hebben neer gezet worden we gelijk aangesproken en worden we uitgenodigd om te gaan zitten en mee te eten .Als we een grote garnaal en een slok bier op hebben zeggen we dat we een plekje zoeken en willen zwemmen Ale heeft de dames nog wel even vast gelegd op doek.
Een heel opvallende eigenschap, van de Thai is in gewone kleding te zwemmen ze kunnen allemaal zo met diploma zwemmen meedoen we hebben geen enkele Thai in zwemkleding gezien zwembroek ,bikini.Als we na het strand weer bij ons huisje komen is het lekker douchen en een biertje .sAvonds weer een heerlijke Thaise maaltijd genuttigd en als toetje krijgen we watermeloen deze hebben we vandaag onderweg gekregen .We zagen tien mensen op het land met een pickup auto wat naar elkaar toegooien wij stoppen en een foto maken ze haalden de meloenen van het land ,en aan de andere kant van de weg werden ze in het stro gelegd ,wij weer een foto maken en een dropje uitdelen ja en dan wordt je beloond met een meloen.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Janneke van der Meer:
    23 februari 2016
    Leuk jullie verhalen te lezen en door de foto`s een indruk te krijgen van jullie avontuur.