van saigon naar hoi an

12 februari 2014 - Da Nâng, Vietnam

Gisteravond hebben jogchem en henny ons naar de trein gebracht op ale zijn TomTom door de nauwe straatjes en steegjes van Saigon ,bij het treinstation aan gekomen wilden we onze fietsen afleveren closed werd ons gezegd tot drie keer toe werd al een beetje kriebelig zonder fiets ?????tot we de juiste man voor de job vonden hij nam ons mee naar een garagedeur deed deze voor ons open daar stond alle carco al klaar er werden papieren ingevuld we moesten nog driehonderdduizend dong betalen en de fietsen zijn met ons op de trein ,dan is het tijd voor afscheid nemen kusje knuffel en tranen en dan sta je samen op de trein te wachten, dan komt het trein personeel in optocht bij ons langs ,als we dan op het perron mogen staan .staan er jappaners achter ons die smorgens bij ons in het hotel bij ons aan de tafel zaten te ontbijten zij gaan ook naar hoi an ,in de trein delen we onze hut met een meisje als we bijna vertrekken komt er nog een man bij dit zijn echte Vietnamezen krijgen een bed en gaan slapen ,we hebben nog een noodelsoep gekocht en om negen uur gaan slapen het hobbelt en schommeld we slapen wat zijn wel even wakker kijken wat naar buiten we gaan door de bergen is een goede tocht ale werd vanmorgen gewekt door een giga spin die kriebelde hem op de arm sloeg hem weg toen kwam hij er achter dat hij zeer groot was hij zat op de rugtas deze diende als kussen met rugtas naar de wasbak en daar in gegooid we waren gelijk klaar wakker om twaalf uur waren we in danang maar helaas geen fietsen dus hotel gezocht voor een nachtje morgen tien uur zullen de fietsen er zijn ??????in het hotel eerst lekker douchen toen gaan wandelen en een hapje eten nog contact met jogchem en Henny gehad hadden de fietsen nog verkocht voor een goede prijs nu zitten we op een terras te typen gaan vanavond vroeg naar bed