Van Penang naar Langkawi

4 februari 2017 - Langkawi, Maleisië

Vanmorgen de wekker op kwart voor zeven, eerst een noodelsoepje en een bakje koffie op de kamer en dan op de fiets.
Het is wel wat rustiger op de wegen maar er wordt nu ook sneller gereden. Na 2 km aangekomen bij de ferry, alles prima geregeld, fietsen kunnen we naast de boot parkeren, fietstassen in de boot en de fietsen zet de bemanning als laatste aan boord. Het is een snelboot en er kunnen 260 personen mee. Dan een tocht van dik 3 uur bijna net zoals in het vliegtuig zitten en er draaid een film.
Dan aangekomen, wij de tassen weer op de fiets, GPS aan en op naar het hotel, 27 pittige kilometers op het eiland, we hebben wel de wind mee maar het is niet vlak, Berghe op Berghe af. Hotel hadden we vooraf contact met gehad ( meestal doen we dat niet maar op een eiland... ) ze hadden de kamer voor ons klaar.
Zag er goed uit dus ook weer voor 4 nachten geboekt.
Even de verschillen Penang 1000 vierkante kilometer en 1,2 miljoen inwoners, Langkawi bijna 500 vierkante kilometer en 62.000 inwoners, dus wel veel rustiger.Als we lekker hebben gedoucht en onze spullen hebben geïnstalleerd gaan we om boodschappen we hebben geen ontbijt dus even wat inslaan. Dan even de buurt verkennen en de zee opzoeken prachtig er zijn veel mensen bezig met parasailing soms hangen er wel drie in de lucht mooi gezicht. Dan is het tijd voor een hapje we gaan lopend de boulevard op en zoeken een eettentje uit we komen met Australische mensen in gesprek. Als ze weg zijn maken wij ons maaltijd ook tot een eind dan komt de Australische terug met een fles wijn voor ons en nog een leuke vakantie zij gaan morgen naar Kuala Lumpur op de terugreis.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje