Dag Penang

3 februari 2017 - George Town, Maleisië

Vanmorgen niet te vroeg, bakje koffie op de kamer en op de fiets. Vandaag staat een fort bekijken op het programma, kijken waar we morgen op de ferry moeten, ketting van fiets smeren, en vanavond feest in Penang.
Na een half uurtje gefietst toch wel zin in een hapje, vandaag een Indisch ontbijt, een soort harde pannekoek met in het midden een soort cake, best lekker, beetje zout maar dan drink je ook wat meer.
Leuk gesprek gehad met andere gasten en toen we bijna wilden betalen gaf de bediening aan dat dat reeds was gedaan door een andere gast, derde keer al, doen ze hier dus vaker.
Daarna fort bekijken in het fort staan de kanonnen nog in formatie gericht op de zee er is ook nog een VOC kanon. Als je over de muren van het fort wandelde wordt je aan de hand van foto's de geschiedenis van Penang aan ons verteld. In het fort stond ook een zeer klein kerkje hier verstopte men zich in als er vijanden kwamen. Dan zijn er nog barakken waar de militairen zich ophielden dit fort is een rustpunt in deze zeer druk bezochte stad.
Dan vanavond naar het straatfeest, de bevolking bestaat hier uit veel Chinezen en deze vieren oud\ nieuw 15 dagen, dus vanavond straatfeest.
Honderden kraampjes verschillende podia en vele mensen in klederdracht.
Geweldig om dit mee te maken, en ook deel te nemen.
Als we dan teruglopen naar ons hotel komen we een Engelsman tegen, deze hadden we eerder ontmoet in Kuala Lumpur en een leuk gesprek mee gehad, hoe groot is de wereld?

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Janke Bosgra:
    3 februari 2017
    wat hebben jullie een schitterende reis. nog veel plezier
  2. Henny:
    3 februari 2017
    Jullie feesten wat af daar, vast heel leuk om mee te maken.
    Mooi om zo met jullie mee te reizen!
    Ik ga zo naar de sneeuw voor een weekje.
    Liefs Henny
  3. Keimpe en Berdien:
    3 februari 2017
    Wat een belevenis om zo op te gaan in een andere cultuur. Prachtig.
  4. Douwe en Renie:
    5 februari 2017
    GEWELDIG wat een prachtige foto's! Geniet, Fiets en Feest, maar maak vooral ook veel mooie foto's waar wij met volle teugen van genieten!