van Nakhon Sawan naar Uthai Thani

19 februari 2015

Vanmorgen vroeg uit de veren we wilden wel weer een adres verder we hadden vanmorgen een ontbijt in de eet zaal we zaten in het pluch .De fietsen weer start klaar gemaakt de tom tom ingesteld en gaan ,om de stad achter ons te laten waren we weer 10 km verder ,het was een zeer afwisselend landschap eerst fietsten we door straten met vele tuincentras en dan door rijstvelden en dan door gras na een tocht van 45 km zijn we in Uthai thani bij de eerste tent gestopt en een koude cola besteld wij vragen of ze een resort weten dan zijn ze in paniek en erg druk (de taal is dan een barrière ) maar we hebben nu het vertaal programma en dat werk goed ,dan beginnen ze voor ons te bellen en na wel tien minuten komen ze met het bericht ze komen jullie ophalen en inderdaad na een tijdje komt er een scooter met twee dames ons ophalen, wij hun volgend door de stad komen we bij het water over een fiets brug gaan we over het tempel plein een klein weggetje in dan komen we bij een resort met zwembad heel gezellig we besluiten hier twee nachten te blijven in de loop van de dag loopt het vol alles is nu bezet .Het is hier nu chinees nieuwjaar en dit is een familiegebeuren dus ieder is onderweg en bij elkaar op visite .En wij zitten er tussen als falangs het woord is vandaag weer veel gezegd.Vanavond gegeten bij een eettent op de straat was er zeer druk en als wij gaan zitten draaien alle hoofden naar ons toe en hoor je falangs ze vinden het super als we hebben besteld en je proeft je eten kijken ze van smaakt het wel en als je zegt dat het goed is krijg je een big smile .We zijn op het pluche begonnen en op plastic krukjes geëindigd variatie alom.
Zitten nu buiten onder een afdak, was de laatste dagen warm en drukkend maar nu regent en onweert het.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe en Berdien:
    19 februari 2015
    Gratis vuurwerk dus aan het einde van de dag. Was dat ook nog voor het jaar van het schaap? Wat een enorme conditie moeten jullie hebben om zoveel kilometers af te leggen. Dat niet iedereen daar rekening mee houdt, van pluche naar plastic(mooie titel voor een boek) is niet te geloven. Dan maar een massage extra!