Van Kuala Lumpur naar Penang

30 januari 2017 - George Town, Maleisië

Vanmorgen weer vroeg, 7 uur eruit, ontbijt in hotel en op de fiets naar het busstation.
Kwamen onderweg sportfietsen tegen (fietsers hebben we bijna niet gezien ) direct stoppen waar we heen gingen, waar we vandaan kwamen, even kletsen.
Dan door naar het busstation, deze route hadden we al een keertje gefietst om de kaartjes te kopen, ging over een fietspad dwars door de stad, hele mooie route.
Op tijd aanwezig bij het busstation, en om half tien stipt vertrokken, en zoals we gisteren al noemden 13 euro pp, wat we niet wisten dat we op fouteuils zaten gelijk als in het vliegtuig maar dan luxer, ook met een beeldscherm zodat je onderweg films kunt bekijken.
Na een uur kwamen ze met een warme maaltijd langs, gewoon geweldig.
Aangekomen in Penang hartelijk verwelkomd door een medewerker van het busstation, die kon ons ook gelijk vertellen wat een gezellige straat is.
We moesten nog wel een dikke 10 km naar het hotel fietsen, en smiddags om 3 uur is dat best heet. Als we aan komen in de buurt van Chulianstreet gaan we op zoek naar een hotel vannacht slapen we in het swisshotel. Na een lekkere douche naar het winkelcentrum kijken om een nieuwe tablet als deze is gevonden gaat hij mee naar ons hotel en gaat Ale hem installeren we kunnen jullie weer met de tablet op de hoogte houden van onze reis In dit stadje heb je vele muurschilderingen zie foto's. Dit is het toeristische gedeelte dus vele stalletjes met lekker eten we hebben weer wat nieuwe dingen geproefd was voor herhaling vatbaar.
Nog een uurtje een wandeling gemaakt en ondertussen een hapje eten.
Er zijn hier veel Chinezen, maar we hoorden vandaag dat zij het nieuwjaar 15 dagen vieren, klopt want verschillende hotels zitten vol, in dit hotel kunnen we ook maar 1 nacht verblijven, dus morgen weer op zoek.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Sietse en Baukje:
    30 januari 2017
    Wat grappige foto`s, en wat lux en dat in een bus,
    leuk hoor en weer een tablet, gelukkig dat er meer zijn,
    wij blijven genieten.
    Liefs Sietse en Baukje
  2. Feike en José:
    31 januari 2017
    Ha, gezellig bij Mister Bean achterop! Leuke foto's.