Kanchanaburi

25 februari 2015 - Amphoe Mueang Kanchanaburi, Thailand

We waren van plan om uit te slapen maar we waren weer om half zeven wakker ,dan maar even lezen en fbook kijken om half negen na een heerlijk ontbijt naar de spoorbrug over de river Kwai ,deze brug is een belangrijk monument er is een film over gemaakt maar er zijn ook veel mensen door om het leven gekomen.Japan wilde een spoorlijn tussen Myamar en Thailand ,voor de aanleg gebruikten ze krijgsgevangenen van verschillende nationaliteiten ook vielen daar Nederlanders onder .Na de brug zijn we naar de begraafplaats gegaan hier ligt een gedeelte van de mannen die zijn omgekomen zeer indrukwekkend we zijn bij de graven van de Nederlanders langs gegaan en verschillende namen sprongen er uit Roorda ,De Vries , Mulder ,Jansen ,Spoelstra , deze mensen hebben ze hier herbegraven de anderen konden ze niet meer vinden.
We hebben een paar foto's genomen van Friesche namen.
Naam de begraafplaats weer op de fiets langs een paar tempels gefietst en door de omgeving was weer een mooi tochtje en dan is het zwembad weer heerlijk kunnen we even afkoelen het is zeer warm .
Vanmorgen nog iets leuks, ze verkopen/kopen hier bijna alles in plastic zakjes eten maar ook drinken, zaten we ergens komt een klant om een zakje cola, flesje cola open, deel in het zakje ijs erbij en rietje erbij in en een knoop erin.
Duurt maar even komt de tweede klant om hetzelfde recept, wordt op dezelfde manier klaargemaakt, maar nu blijft er nog een bodempje cola in de fles achter, dat is voor de bediening.
Groetjes en liefs Ale en Jelkje
Van reisblog naar fotoboek