Van Johor Bahru weer terug naar Singapore

21 februari 2017 - Singapore, Singapore

We beginnen vanmorgen niet vroeg, ongeveer 30km, maar eerst een ontbijt in hotel, Jelkje brood en Ale nasi lamak.
Dit is witte rijst met een half ei, schijfje komkommer en sambal.
Zoals wij al vaak gezien hebben wordt de nasi smorgens opgediend in een stuk papier.
Lijkt eerst vreemd maar best wel hygiënisch, en de Maleisiërs kopen dit vaak op straat en eten met de handen( vingers).
Dan op de fiets, GPS nog niet opgestart maar wij weten wel waar we naar toe moeten, mis.
GPS is opgestart en we fietsen weer 500 mtr terug en dan zijn we sneller bij de grens dan we dachten.
Grens van Maleisië geen probleem, stempel in paspoort en door, dan grens Singapore.
We hebben vooraf niet het juiste formulier gekregen/ingevuld dus de rij wachtenden achter ons moet nog even geduld doen.
Beide formulier invullen, ondertussen zien we auto's die doorzocht worden.
Dan naar de volgende post, we zien douane beamtes zelfs sigaretten in pakjes tellen, en wij hebben niks aan te geven dus zo door.
Dit zijn taverelen die kennen we binnen Europa niet meer, maar waren ook daar maar minder erg.
Dan komen we weer op de snelweg, een grensovergang voor fietsers is er niet, dus voor je het weet rijden we op een acht baans snelweg.
Daar willen we zo snel mogelijk af, dat is niet zo gemakkelijk behalve als we een klein stukje tegen het verkeer ingaan.
Dat doen we dan maar heel voorzichtig en dan komen we spoedig op een fietspad wat ons de komende 25 km naar het centrum brengt.Als we nog ongeveer 7km moeten fietsen begint het te regenen we moeten even schuilen na een kwartier kunnen we weer door we eten ook nog even onderweg en zijn dan om half drie bij ons airbnb we halen de tassen van de fiets en krijgen een kamer toe gewezen .Dan eerst een bakje thee en dan een lekkere douche .Na het douchen onze koffer naar boven gebracht kunnen we de spullen weer wat verdelen en de fietstassen kunnen weer opgeborgen.Om zes uur gaan we de straat op en gaan even een biertje drinken we eten ook nog iets en dan gaan we weer naar ons airbnb.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henny:
    21 februari 2017
    Ik denk dat jullie heel binnenkort naar huis gaan, mogelijk morgen al. Nog even fietsen verkopen en dan de lucht maar weer in, op naar het heitelan! Een hele goeie reis alvast toegewenst. Leafs Henny
  2. Lieneke:
    21 februari 2017
    henny denkt dat jullie thuis komen, maar ik heb de indruk dat jullie daar wel willen wonen!
  3. Klaas en Beitske:
    21 februari 2017
    We hebben steeds genoten van de prachtige verhalen, maar zoals we begrijpen komt het einde in zicht. Alvast een heel goede thuisreis toegewenst. Met een hartelijke groet.
  4. Doutie Machiela-Koopmans:
    22 februari 2017
    bedankt dot we sa mei jim op reis koenen..we ha genoten fan de foto,s..goeie reis werom