Van Johor Bahru naar Pontian Kecil

16 januari 2017 - Pontian District, Maleisië

Vannacht met airco geslapen, we hadden hem op 26 graden gezet en prima geslapen, was dus gister nacht wel boven de 30 graden.
Toen we vanmorgen buiten kwamen was het ongeveer dezelfde temperatuur als de airco, wel lekker dus.
Hotel was zonder ontbijt, dus beginnen met een paar yoghurts.
Om 8 uur zaten we op de fiets, eerst in de drukte, alleen maar 6 en 8 baans snelwegen en daar moesten wij op fietsen, we hebben zelfs een klaverblad gedaan tussen de auto's en motoren.En links fietsen .
Na 10 km werd het rustiger, en om de 10 km even wat drinken.
Tot op een gegeven moment kwamen we op een achteraf weggetje dat overging in een pad na een km ging het over in een waterige smurry maar we laten ons niet kennen afstappen en door de smurry baggeren en dan moet je een heuveltje over en ben je weer op de provinciale weg (met vieze fietsen en voeten ). Als we dan weer een stop hebben is dit bij de plaatselijke fruitboer na een cocosnoot en wat banaantjes ( de monks( monikken) eten durains een heerlijke vrucht alleen als je deze pelt stinkt ongelooflijk) vervolgen we onze tocht als we 54 km hebben gefietst zijn we op bestemming. Van te voren hadden we al een hotel uitgezocht deze viel goed in de smaak dan eerst douchen . Als we schoon en netjes zijn, een hapje eten . Dan door het stadje gelopen op zoek naar een kapper deze zat vol vandaag .sAvonds nog even de zon onder zien gaan en dan is het weer tijd voor een hapje deze keer bij de Vietnamees.En dan vinden we nog een kapper deze had wel tijd om mijn pony bij te knippen als ik moet betalen vraagt ze me zestig cent af .

Groetjes en liefs Ale en Jelkje
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Keimpe en Berdien:
    16 januari 2017
    Geef mij de vrieskou maar. Dit is mij echt te heet om .te fietsen. Maar ieder z'n meug.De doerians zijn inderdaad stinkvruchtenZe nodigen niet uit om op te eten, eerder om door te spoelen in het riool. Geef mij de (zoete) banaantjes maar. Veel plezier en de baggerlaarzen maar aan.
    vr.gr.Berdien