Van Dengkil naar Kuala Lumpur

25 januari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen om 9.00 vertrokken na een ontbijt op de bovenste verdieping van het hotel de zon deed zijn best om er door te komen. Dan is het de route volgen als we op een tweebaansweg zijn is daar in eens een bord met een moter er op richting Kuala Lumpur deze volgen we een aantal km .Maar dan komen we op een zesbaansweg met een kleine rijstrook voor fietsers\ brommers deze dan maar volgen gaat met de nodige klimpartijen als we vijf km op deze weg hebben gefietst komen we de tol poorten tegen dan staat er een auto aan de kant met een zeer vriendelijke meneer die ons van wat drinken voorziet. Door de tolpoortjes kunnen we onze weg vervolgen op de zesbaansautobaan. Het is pas bij dertig km als we deze weg af kunnen. Dan nog zestien km kleine wegen overgaant in fietspaden komen we bij ons hotel aan het is inmiddels half twee. Na een lekkere douche de omgeving verkennen en een hapje eten. We vinden een kraam op de straat met weer heerlijk voedsel als er een Singaporees naast ons komt zitten en hoort dat we op de fiets zijn wil hij gelijk een foto van ons maken. In zijn ogen zijn we een beetje gek. Na het eten nog wat van de omgeving gezien en gekeken waar de bus stopt en waar de metro is kunnen we alle kanten op. Dan gaan we even naar ons kamer en gaan even lezen om half zeven gaan we naar een groot winkelcentrum groot groot groot.
Op de terug weg weer een heerlijke maaltijd opgedaan .Het regent nu en zo nu en dan een donderslag we zitten binnen lekker droog.
In Kuala Lumpur wonen 2 miljoen mensen, maar met de voorsteden erbij meer dan 7 miljoen, op dit moment 7 miljoen+2 we hebben het guesthouse voor 5 nachten geboekt. Eigen kamer douche wc en gezamenlijke kamer\ keuken.
We willen hier het Chinees nieuwjaar vieren.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Coba Wouda:
    25 januari 2017
    He Ale en Jelkje,
    Dit is pas genieten. Top dat jullie de tijd nemen om de stad goed te bekijken en ontdekken. Geniet ervan.